به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته نتوانست به روند صعودی روزهای گذشته ادامه دهد و در نهایت با افت 7 هزار واحدی کار خود را به پایان رساند حال این که در ادامه چه خواهد شد 2 دیدگاه وجود دارد:
عده ‌ای از تحلیلگران بر این باورند نقدینگی که وارد بازار شده بود 100 درصد برای بازار نبوده و گروه خودرویی مقصدشان بوده طوری که در نخستین روزهای کاری 1401 خودرویی‌ها بدون خبر مذاکرات پیشتاز بازار بودند لذا این افراد معتقدند احتمالا بازار بار دیگر وارد فاز رکودی خواهد شد و این اصلاح برای آن‌ها یادآور ریزش‌های دو سال اخیر بازار است.
عده‌ای دیگر معتقدند که نوسانات جز ذات بازار است و اصلاح اندک نباید مبنای تحلیل قرار گیرد و بیش از انتظارات در شبکه‌های اجتماعی با واکنش مواجه شود. در این میان نباید انتظار داشت بازار و نمادها همواره مثبت باشند. در این حین بازار سرمایه پس از رشد حدودا 20 درصدی و با نزدیک شدن به محدوده‌های مقاومتی انتظار می‌رود فشار عرضه‌ها ادامه دار باشد و یک موج اصلاحی تا محدوده‌های 1.4 میلیون واحدی رخ دهد. در این میان بازار برای خریدهای جدید مهیا خواهد شد و طبیعتا نیاز به دست به دست شدن سهام و اصلاح قیمتی بعد از رشد وجود دارد و طبیعی است با بروز اولین نشانه‌ها فشار فروش رخ دهد و این امر با صف فروش خودرویی‌ها شروع شد و احتمالا ادامه دار نخواهد بود.
با این حال به طور قاطع نمی‌توان گفت روند صعودی بازار متوقف شده است یا خیر اما باید به یک فاکتور مهم همواره توجه داشت و آن ارزش معاملات خرد می‌باشد.
ارزش معاملات خرد در آخرین روز کاری بالا 6 هزار بود که طبیعتا در نتیجه سیو سود برخی‌ها بود، حال اگر روند آن آرام آرام نزولی شود احتمالا دوباره یک روند فرسایشی نزولی داریم در صورت بالا باقی ماندن آن می‌توان به روند صعودی بازار امیدوار باشیم و البته باید این را هم در نظر داشت که هر روند شارپی نیاز به اصلاح خواهد داشت و ارزش معاملات خرد بالا خوب است اما نه هر ارزش معاملات خردی. شهریور 1400 روزهایی بود که ارزش معاملات 15 تا 18 هزار به همراه ورود پول حقیقی بالا به بازار داشتیم ولی در نهایت چه اتفاقی برای بازار افتاد؟

لذا ارزش معاملات بالا باید درجهت ورود افراد قوی باشد. در نهایت برای بازار فردا باید گفت که عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌‌شنبه است و در روز آخر شاهد رشد عرضه در بازار سرمایه بودیم لذا احتمالا شاهد بازاری منفی باشیم و ارزش معاملات خرد با توجه به سیو سود عده‌ای بالا باشد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید