به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

صعود بیشتر فلزات اساسی در بورس لندن

روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری بازارهای چین و بورس آتی شانگهای به مناسبت جشن کینگ مینگ تعطیل بود. اما فلزات اساسی در بورس لندن طی این دوره عمدتا صعودی بودند. با وجود این، پیچیدگی اوضاع بین المللی و همچنین سیاست های بانک مرکزی آمریکا در جهت افزایش نرخ بهره و کاهش اوراق قرضه نگهداری شده موانع مهمی پیش روی بازار فلزات است.

روز سه شنبه ( 5 آوریل) بورس آتی شانگهای تعطیل بود. قرارداد آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن به قیمت 10535 دلار باز شد و پس از نزول مقطعی تا کف 10413.5 دلار نهایتا با 0.07 درصد صعود در سطح 10432 دلار در تن بسته شد.

در بعد تحولات کلان اقتصادی، آمار اشتغال در ایالات متحده اخیرا قوی اعلام شد و به نظر می رسد که نرخ بیکاری این کشور در حال کاهش باشد. در این شرایط بانک مرکزی آمریکا دست بازتری برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت. دیروز یکی از مقامات فدرال رزرو گفت که احتمالا کاهش اندازه ترازنامه بانک مرکزی از ماه مه مورد بررسی قرار گیرد. همچنین افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره گزینه محتمل دیگری می باشد. در نتیجه این صحبت ها شاخص دلار آمریکا تقویت شد و قیمت مس در بورس لندن تحت فشار قرار گرفت.

در زمینه تحولات بنیادی، بحث شیوع کرونا در چین موضوع مهمی است که می تواند تقاضای فلزات اساسی از جمله مس را تحت تاثیر قرار دهد. طبق تحلیل شانگهای متالز مارکت در کوتاه مدت بعید است که وضعیت کرونا در شانگهای بهبود داشته باشد و در نتیجه احتمالا معاملات ضعیفی را در آینده نزدیک شاهد باشیم. روز گذشته قرارداد آتی آلومینیوم در بورس فلزات لندن به قیمت 3450 دلار در تن باز شد و نهایتا با 40 دلار یا 1.17 درصد صعود به 3455 دلار در تن رسید. قرارداد آتی سرب با 0.79 درصد صعود به 2411 دلار رسید و آتی روی با 0.3 درصد صعود در 4283 دلار در تن بسته شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید