به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

نوسان طلا در محدوده ۱۹۲۰ دلار

صبح چهارشنبه 6 آوریل ( 17 فروردین) قیمت طلا در بازار جهانی حول 1920 دلار در اونس نوسان دارد در حالی که به رغم تورم فزاینده در جهان، تقویت شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق خزانه مانعی برای افزایش بهای طلا است.

ساعت 10:30 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.1 درصد یا 2 دلار صعود در سطح 1922.54 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1917.17 و 1925.08 دلار بود.

شاخص دلار آمریکا به محدوده قله دو ساله خود رسیده در حالی که مقامات فدرال رزرو به دنبال حرکت سریع در جهت کوچک کردن ترازنامه بانک مرکزی هستند. یکی از مقامات فدرال رزرو گفته که برای افزایش نیم درصدی نرخ بهره آماده است. تقویت دلار باعث می شود که خرید طلا برای دارندگان سایر ارزها گرانتر تمام شود.

یکی از مقامات فدرال رزرو گفت که انتظار دارد ترکیبی از افزایش نرخ بهره و کاهش سریع اندازه ترازنامه بانک مرکزی آمریکا به کار گرفته شود. به اعتقاد او در سال های آینده هم ممکن است نیاز به تداوم سیاست های انقباضی وجود داشته باشد.

امروز قرار است جزئیات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا منتشر شود. سرمایه گذاران به دنبال اطلاع از جزییات و نحوه کاهش اوراق قرضه نگهداری شده توسط فدرال رزرو هستند.

روز چهارشنبه بازده اوراق خزانه آمریکا به قله های چند ساله رسید. توجه سرمایه گذاران به طرح فدرال رزرو برای کوچک کردن ترازنامه معطوف است. بازده اوراق خزانه بلندمدت با سرعت بیشتری حرکت می کند و از این رو بخشی از وارونه شدن منحنی بازده اوراق کوتاه مدت و بلندمدت جبران شده است. روز چهارشنبه آمریکا و متحدانش همچنان درباره لزوم وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه صحبت می کنند و مقامات کشورهای اروپایی به خصوص آلمان تحت فشار هستند که واردات نفت و گاز از روسیه را متوقف نمایند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید