به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰

پایداری طلا در قله سه هفته ای

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشته و در محدوده قله سه هفته ای نوسان دارد در حالی که نگرانی از شیوع سریع اومیکرون در جهان تقاضا برای این فلز گرانبها را بهبود بخشیده است.

ساعت 10 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.07 درصد یا 1.22 دلار افزایش قیمت در سطح 1801.74 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1796.70 و 1804 دلار در اونس بود. روز جمعه بطور مقطعی بهای طلا به بالاترین سطح از 26 نوامبر رسیده بود.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “دلایل زیادی برای نگهداری طلا وجود دارد زیرا حتی در صورت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، نرخ بهره واقعی از نظر تاریخی همچنان بسیار پایین است. از نظر نرخ نهایی بازار اوراق قرضه غیر فعال می باشد.”

عدم اطمینان درباره شیوع کرونای اومیکرون می تواند دست بانک های مرکزی برای حرکت به سمت سیاست های پولی انقباضی را ببندد. وی افزود که مشکلات واشنگتن برای تصویب لایحه سرمایه گذاری داخلی و ریسک های ژئوپلیتیک در اوکراین عوامل دیگری است که بر جذابیت طلا می افزاید.

اجرای محدودیت های مختلف در اروپا به منظور مقابله با اومیکرون باعث شد که بازارهای سهام در آسیا تحت فشار نزولی قرار بگیرند. دور جدید محدودیت ها می تواند اقتصاد جهان را در سال جدید میلادی با مشکل مواجه سازد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا درباره افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره تا ماه مارس سال آینده صحبت کرده اند و همچنین قصد دارند از اواسط سال 2022 ترازنامه بانک مرکزی را کوچک تر کنند. اما این صحبت ها نتوانست تحلیل بازار اوراق قرضه را تغییر دهد زیرا انتظار می رود در کوتاه مدت نرخ بهره زیر نقطه اوج برآورد شده توسط فدرال رزرو باشد. لازم به ذکر است که بازده اوراق خزانه معیار 10 ساله در ایالات متحده کاهش داشته و با کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا بر جذابیت آن می افزاید.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید