به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰

احتمال از سر گیری واردات بیلت فولادی توسط چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، به گفته منابع بازار احتمال دارد خریداران چینی به زودی اقدام به واردات بیلت فولادی کنند. تقویت تقاضای داخلی چین برای محصولات فولادی نیمه ساخته از جمله دلایل این روند است.

در اواخر ماه اکتبر تقاضا و قیمت بیلت فولادی کاهش شدیدی را تجربه کرد که به دنبال آن واردکنندگان چینی عمدتا از ثبت سفارش خودداری می کردند. این روند نزولی باعث شد که محموله های خریداری شده قبلی با عجله در بازارهای جایگزین عرضه شود.

اما در هفته های اخیر تقاضا برای میلگرد فولادی در چین افزایش داشته و پیش از سال نو چین گرایش زیادی را برای تجدید موجودی شاهد هستیم. در نتیجه موجودی محصولات فولادی طویل در بازار چین روندی کاهشی دارد.

تقاضای قوی برای میلگرد باعث شده که مقدار مصرف بیلت در مناطق شرقی چین مانند جیانگ یین افزایش پیدا کند. بهبود تقاضا از قیمت های داخلی و وارداتی بیلت حمایت می کند. روز جمعه قیمت بیلت فولادی در بازار محلی جیانگ یین در سطح 4520 یوان (709 دلار) در تن ex-works شامل مالیات بر ارزش افزوده شنیده شد که در مقایسه با روز سه شنبه (4470 یوان) 50 یوان در تن افزایش داشته است.

یکی از خریداران بزرگ چینی روز جمعه به فست مارکتس گفت: “احتمالا بعد از تعطیلات کریسمس برخی از بازرگانان در چین شروع به خرید وارداتی کنند. اینجا حاشیه سود فولاد هنوز خوب است.” یکی دیگر از واردکنندگان چینی گفت: ” در طول هفته قیمت بازار برای بیلت وارداتی 620 دلار در تن cfr چین بود و برخی دراین قیمت ها هم به فکر واردات هستند.”

یک مورد معامله برای بیلت ایران در قیمت 600 دلار در تن cfr چین شنیده شده است. تا زمان انتشار این خبر چنین معامله ای بطور موثق تایید نشده اما به گفته خریدار اول، این قیمت برای واردکنندگان قابل قبول است.

منبع: metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید