به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۴ تیر ۱۴۰۱

وعده رئیس فدرال رزرو برای تداوم مقابله با تورم

صبح پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی نزولی است. رئیس فدرال رزرو آمریکا وعده داده که بانک مرکزی این کشور بطور جدی با تورم مقابله خواهد کرد. افزایش نرخ بهره دلار از ابزارهای اصلی برای کنترل تورم است که رابطه ای منفی با قیمت طلا دارد.

ساعت 12 روز پنجشنبه 23 ژوئن طلای نقدی با 0.11 درصد یا 2.04 دلار نزول به قیمت 1834.42 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1831.28 و 1841.59 دلار بود.

تحلیل گر کارگزاری تایگر در استرالیا می گوید: “با توجه به اینکه رئیس فدرال رزرو از احتمال افزایش 1 درصدی نرخ بهره صحبت کرده، بازار طلا به خاطر افزایش مستمر نرخ بهره تحت فشار است.”

در کمیته بانکداری سنای آمریکا از رئیس فدرال رزرو پرسیده شد که آیا احتمال افزایش 1 درصدی نرخ بهره بطور یکباره وجود دارد. در پاسخ به این پرسش، پاول گفت که همه گزینه ها روی میز است و هر اقدامی که لازم باشد برای ایجاد ثبات قیمت ها صورت خواهد گرفت.

طلا غالبا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود و در زمان بحران اقتصادی مانند رکود اقتصادی فرصت خوبی برای رشد دارد. اما افزایش نرخ بهره و بازده اوراق خزانه به عنوان رقیبی برای طلا عمل می کند زیرا سود ثابتی برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد و بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد.

مدیر شرکت مشاوره ای AirGuide می گوید: “پیش بینی من این است که طلا در مسیر نزولی از مجموعه بازار کالا پیروی کند. احتمال زیادی دارد که ظرف دو هفته آینده قیمت طلا به زیر 1800 دلار در اونس برسد.”

نقره با 0.5 درصد نزول به 21.28 دلار در اونس رسید. پلاتین بدون تغییر در 926.44 دلار معامله شد و پالادیوم با 1 درصد صعود در 1881.90 دلار در اونس قرار گرفت.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید