به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۴ تیر ۱۴۰۱

نزول بهای مس به پایین ترین سطح از مارس ۲۰۲۱

به گزارش  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز چهارشنبه 22 ژوئن ( 1 تیر) قیمت مس در بازار جهانی به روند نزولی خود ادامه داد در حالی که نگرانی از کاهش رشد اقتصادی در جهان سبب شده جو بازار ضعیف باشد.

در بازار کامکس نیویورک قرارداد آتی مس برای تحویل ژوئیه در مقطعی با 2.6 درصد افت روزانه به کف 3.88 دلار در هر پوند (8550 دلار در تن) رسید البته پس از آن موفق شد بخشی از زیان اخیر خود را جبران کند.  آتی مس سه ماهه با 0.19 درصد یا 17.5 دلار بهبود به 8995 دلار در تن رسید.

قرارداد آتی مس ژوئیه در بورس آتی شانگهای جلسه معاملات روز گذشته را با 1.6 درصد نزول به قیمت 67060 یوان (9971.60 دلار) در تن خاتمه داد.

تحلیل گر استاندارد چارترد در یادداشتی می نویسد: “با توجه به چالش های پیش رو در زمینه تقاضا، قیمت فلزات اساسی همچنان تحت فشار است. محدودیت های کرونایی در چین و سیاست های پولی انقباضی باعث شده که نگرانی از وقوع رکود اقتصادی بیشتر شود و کنترل تورم می تواند به کاهش رشد اقتصادی و تضعیف تقاضا بیانجامد. پیش بینی ما این است که مجموعه فلزات اساسی با توجه به تحولات کلان اقتصادی، تغییرات شاخص دلار و میزان ریسک پذیری مسیر خود را انتخاب کند.”

تحلیل گران هشدار می دهند که پیگیری سیاست های پولی انقباضی توسط فدرال رزرو آمریکا می تواند به کاهش رشد اقتصادی و وقوع رکود منجر شود. به همین دلیل بازارهای سهام در اروپا، آمریکا و آسیا و همچنین بازارهای آتی تحت فشار هستند.

تحلیل گر گلدمن در یادداشتی می نویسد: ” سرمایه گذاران باید به خاطر داشته باشند که اقدامات فدرال رزرو در جهت کاهش حرارت اقتصاد تنها یک راه حل موقت برای مشکل تورم است و خلا ناشی از فقدان سرمایه گذاری را جبران نمی کند.”

منبع:mining

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید