به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۴ تیر ۱۴۰۱

پایان هفته ای نزولی برای طلا

به گزارش  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشت اما در مجموع هفته ای نزولی برای این فلز گرانبها به پایان رسید. از یک سو نگرانی از رکود اقتصادی باعث حمایت از بازار طلا شده ولی از سوی دیگر احتمال افزایش سریع تر نرخ بهره تقاضای طلا را کاهش داده است.

در پایان معاملات روز جمعه هر اونس طلا با 0.16 درصد یا 2.91 دلار صعود در سطح 1827.54 دلار در اونس بسته شد. دامنه تغییرات قیمت بین 1817.89 و 1831.10 دلار بود. شاخص دلار 0.2 درصد افت داشت که این موضوع هم به بهبود و ثبات بازار طلا کمک می کند.

تحلیل گر و استراتژیست TD Securities می گوید: “مجموعه ای از عوامل ضد و نقیض قیمت طلا را به سمت بالا و پایین می کشند و برآیند آنها باعث شده طلا در دامنه محدودی باقی بماند. از یک سو ریسک رکود اقتصادی و کاهش رشد اقتصاد جهانی را داریم که جریان ورودی نقدینگی به بازار طلا را تقویت می کند. از سوی دیگر تعهد فدرال رزرو به مقابله با تورم و افزایش نرخ بهره است که مانعی برای رشد بازار طلا می باشد.”

طلا عموما به عنوان سپری در مقابل تورم کاربرد دارد اما با توجه به عدم دریافت سود ثابت برای نگهداری طلا، با افزایش نرخ بهره و بالا رفتن بازده اوراق خزانه، هزینه فرصتی که سرمایه گذاران بابت نگهداری طلا متحمل می شوند، بیشتر می شود.

تحلیل گر کامرزبانک می گوید: “به عقیده ما در نیمه دوم امسال طلا پتانسیل رشد محدودی تا 1900 دلار را دارد.” اما در کوتاه مدت افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو مانعی برای صعود طلا است.

هفته گذشته در بازار فیزیکی، معامله گران هندی تخفیف های بیشتری ارائه می کردند تا با نزدیک شدن پایان فصل عروسی ها، مشتریان بیشتری را جذب کنند. همچنین گروهی از مشتریان چینی به منظور گرفتن پوشش در مقابل بحران های اقتصادی اقدام به خرید طلای فیزیکی می کنند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید