به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۰

نوسان طلا در دامنه ای محدود زیر ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز گذشته طلا موفق نشد جای خود را بالای 1800 دلار در اونس تثبیت کند و صبح سه شنبه 21 دسامبر (30 آذر) این فلز گرانبها در دامنه نسبتا محدودی حول 1790 دلار نوسان دارد در حالی که تضعیف شاخص دلار اثر افزایش ریسک پذیری بازارهای مالی را خنثی کرده است. در عین حال افزایش آمار مبتلایان به کرونای اومیکرون عاملی در جهت حمایت از بازار طلا به عنوان یک دارایی مطمئن می باشد.

ساعت 10:45 صبح سه شنبه طلای نقدی با 14 سنت نزول در سطح 1791.82 دلار در اونس قرار دارد. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1788.61 و 1794.51 دلار بود. شاخص دلار آمریکا از قله های خود کمی فاصله گرفته است.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “هنوز سرمایه گذاران طلا تحمل ضرر و زیان را ندارند و عقب نشینی سریع طلا پس از عبور از 1800 دلار همین امر را نشان می دهد. طلا فعلا مومنتوم کافی برای خروج از دامنه نوسانی را ندارد.”

صبح سه شنبه بازارهای سهام در آسیا صعودی بود و افت شاخص های سهام در ایالات متحده را نادیده گرفت در حالی که بازارهای چین از اقدام دولت این کشور برای کمک به شرکت های دچار مشکل مالی دلگرم شده است. با وجود این افزایش آمار مبتلایان به کرونای اومیکرون همچنان باعث نگرانی سرمایه گذاران است.

بسیاری از کشورهای جهان در مقابل شیوع اومیکرون در وضعیت آماده باش هستند و در برخی کشورهای اروپایی محدودیت هایی را در آستانه تعطیلات سال نو میلادی و جشن های کریسمس شاهد هستیم.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره تقریبا بدون تغییر در 22.24 دلار در اونس و پلاتین با 0.2 درصد نزول در سطح 930.46 دلار در اونس گزارش می شود. پالادیوم نیز تقریبا بدون تغییر در سطح 1749.80 دلار در اونس قرار دارد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید