به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

معاملات کم رمق در بازار طلا

روز دوشنبه بازار جهانی طلا پایدار اما کم رمق است. رشد اندک قیمت طلا بهترین معاملات روزانه این فلز گرانبها در یک ماه اخیر به شمار می رود. انتشار آمار ضعیف از بازار کار آمریکا باعث می شود فدرال رزرو در افزایش سریع نرخ بهره احتیاط بیشتری داشته باشد.

ساعت 13 روز دوشنبه طلای نقدی با 0.07 درصد یا 1.13 دلار صعود به 1712.98 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1707.98 و 1715.30 دلار بود. شاخص دلار با 0.42 درصد تقویت در سطح 109.99 واحد قرار دارد. این شاخص امروز به رکورد 110.27 واحد هم رسیده بود.

تحلیل گر سیتی ایندکس می گوید: “در شرایطی که تنها دو هفته با نشست فدرال رزرو فاصله داریم و دوره سکوت رادیویی آنها به سرعت نزدیک می شود، هر صحبتی از اعضای فدرال رزرو در طول هفته جاری می تواند بر رفتار سرمایه گذاران تاثیرگذار باشد. هر اظهار نظری درباره افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در سپتامبر قیمت طلا را تحت فشار خواهد گذاشت.”

نشست بعدی سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا در روزهای 20-21 سپتامبر برگزار خواهد شد. تحلیل گر بانک ANZ می گوید: “روز جمعه با برگشت تعداد بیشتری از آمریکایی ها به نیروی کار قیمت طلا افزایش پیدا کرد. کاهش کسری در بازار کار می تواند فدرال رزرو را در کنترل تورم یاری دهد و چه بسا نیاز به افزایش تهاجمی نرخ بهره را کمتر سازد.”

معمولا در شرایط با نرخ بهره بالا طلا عملکرد خوبی ندارد زیرا نگهداری آن درآمد بهره ایجاد نمی کند. شاخص دلار نیز به قله 20 ساله رسیده که طلا را برای خریداران سایر ارزها گرانتر می کند.

در بورس کامکس آمریکا خالص موقعیت های خرید سفته بازان در قرارداد طلا با 9599 واحد کاهش در هفته منتهی به 30 آگوست به 20726 قرارداد رسید. این در حالی است که خالص موقعیت های فروش استقراضی برای نقره در بورس کامکس افزایش پیدا کرد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید