به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

بهبود جزئی بهای مس در بورس های لندن و شانگهای

روز جمعه قیمت فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای و بورس فلزات لندن همگرایی نداشت. آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در ماه آگوست کمتر از ماه قبل بود و بیکاری در این کشور افزایش داشت. در عین حال رشد دستمزدها کاهش داشت و امار سفارش کارخانجات در مقایسه با ماه قبل رشد منفی را تجربه کرد. در این فضا انتظار می رود در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره دلار را 0.5 یا 0.75 درصد افزایش دهد.

روز جمعه قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن به قیمت 7533 دلار در تن باز شد و پس از ثبت سقف و کف 7656.5 و 7511 دلار نهایتا با رشد جزئی 0.03 درصدی در 7552 دلار در تن بسته شد. حجم معاملات 15 هزار لات و موقعیت های باز 248 هزار لات بود.

در زمینه تحولات کلان اقتصادی، شاخص دلار آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشت و تاکید مقامات فدرال رزرو بر افزایش نرخ بهره باعث شد دلار جذابیت بیشتری پیدا کند. در عین حال نگرانی زیادی از رکود اقتصادی در اروپا و انگلیس وجود دارد که ارزهای این مناطق را تحت فشار گذاشته و دلار را تقویت می کند. تقویت دلار فاکتور منفی برای بازار مس است و قیمت مجموعه کامودیتی را تحت فشار قرار می دهد.

از نظر بنیادی، بسیاری از کارخانجات ذوب مس چین که به دلیل گرمای هوا تولید آنها تحت تاثیر قرار گرفته بود تدریجا به سطح تولید عادی برگشته اند در نتیجه عرضه مس در بازار داخلی چین بهبود نشان می دهد. با کاهش کمبود برق تدریجا تولید صنایع پایین دستی نیز افزایش پیدا می کند. در سپتامبر و اکتبر انتظار می رود تقاضا و مصرف مس به قله فصلی خود برسد.

روز جمعه قرارداد آتی آلومینیوم در بورس فلزات لندن با کاهش جزئی 5.5 دلاری به 2305 دلار در تن رسید. آتی سرب با 0.87 درصد نزول در 1886.5 دلار بسته شد. قرارداد روی در بورس لندن با 3.39 درصد نزول به 3137 دلار در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید