به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۷ آبان ۱۴۰۱

ضعف شاخص های اقتصادی آمریکا و کاهش بهای فلزات اساسی

در پایان معاملات روز سه شنبه بیشتر فلزات اساسی در لندن و شانگهای افت قیمت داشتند. علت آن را به انتشار برخی آمار اقتصادی ضعیف در آمریکا نسبت می دهند. شاخص اطمینان مصرف کننده ایالات متحده برای ماه اکتبر پس از دو دوره صعود بار دیگر کاهش پیدا کرد که نگرانی از تورم و احتمال رکود اقتصادی در سال آینده را افزایش می دهد.

روز سه شنبه 25 اکتبر آتی مس در بورس فلزات لندن به قیمت 7445 دلار در تن باز شد و پس از رسیدن به کف 7430 تا 7540 دلار صعود کرد. اما در نهایت با 0.74 درصد کاهش نسبت به روز قبل در سطح 7516 دلار در تن بسته شد. در بورس آتی شانگهای قرارداد مس SHFE 2211 با 0.38 درصد نزول به قیمت 62738 یوان در تن بسته شد.

در زمینه تحولات کلان اقتصادی، به دنبال انتشار آمار اقتصادی ضعیف از ایالات متحده سرمایه گذاران احتمال تداوم روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را ضعیف تر ارزیابی می کنند. طبق اخبار منتشر شده، رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا در نامه ای به رئیس فدرال رزرو نسبت به اقدام این نهاد برای افزایش نرخ بهره و تبعات آن هشدار داده است. شب گذشته دلار افت زیادی داشت و با حدود 1 درصد نزول به کف روزانه 110.73 واحد رسید.

از نظر بنیادی عرضه مس داخلی و وارداتی چین طی یک هفته گذشته کاهش داشت. در بازار نقدی به رغم کاهش نسبی پرمیوم ها، فاصله قیمتی قرارداد آتی مس ماه جاری و ماه آینده هنوز در سطح بالایی قرار دارد. با توجه به احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره دلار آمریکا، انتظار می رود در هفته پیش رو بازار مس از حمایت خوبی برخوردار باشد.

قرارداد آتی آلومینیوم در بورس فلزات لندن با 1.75 درصد صعود به 2215 دلار در تن رسید. آتی سرب با 1.4 درصد نزول به 1867 دلار در تن رسید. قرارداد آتی روی با 2.5 درصد افت در سطح 2900 دلار در تن بسته شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید