به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۷ آبان ۱۴۰۱

تضعیف شاخص دلار و اثر مثبت بر بازار طلا

صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی مثبت است در حالی که با توجه به انتشار برخی آمار ضعیف اقتصادی از آمریکا احتمال دارد فدرال رزرو در تداوم روند افزایش نرخ بهره با محدودیت هایی مواجه شود. همین عامل باعث شد که روز گذشته شاخص دلار حدود 1 درصد افت داشته باشد.

ساعت 8:20 صبح چهارشنبه 26 اکتبر ( 4 مهر) طلای نقدی با 0.22 درصد یا 3.60 دلار صعود به قیمت 1656.45 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1649.91 و 1657.32 دلار بود. شاخص دلار آمریکا تقریبا بدون تغییر در سطح 111 واحد قرار دارد. این شاخص ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی ( یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن، دلار کانادا، کرونا سوئد و فرانک سوئیس) نشان می دهد و تقویت آن عمدتا فشار نزولی روی بازار طلا و کامودیتی ها وارد می کند.

تحلیل گر RJO Futures می گوید: “شاهد مقداری ضعف در شاخص دلار هستیم و سایر ارزها در مقابل دلار مقداری تقویت شده اند. در نتیجه طلا افزایش قیمت داشت.” شاخص دلار طی 5 روز گذشته 1.75 درصد افت داشت.

روز دوشنبه اعلام شد که فعالیت کسب و کارها در ایالات متحده برای چهارمین ماه پیاپی کاهش داشته و در این شرایط برخی از سرمایه گذاران نسبت به منطقی بودن تداوم روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ابراز تردید می کنند. تحلیل گر فوق می افزاید که اگر فدرال رزرو در نشست ماه آینده افزایش نرخ بهره به مقداری کمتر از 0.75 درصد را تصویب کند، در این صورت می توان نتیجه گرفت که روند رشد نرخ بهره کند شده است. چنین چیزی تاثیر مثبتی بر بازار طلا خواهد داشت.

افزایش نرخ بهره از جذابیت طلا می کاهد زیرا بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. تحلیل گر کامرزبانک می گوید: “سرمایه گذاران هنوز نسبت به طلا گرایش کمی نشان می دهند و از این جهت صعود طلا دشوار است. آمار جدید نشان می دهد که سفته بازان در بازارهای مالی همچنان روی افت قیمت طلا حساب باز کرده اند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید