به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۷ آبان ۱۴۰۱

افت یک درصدی بهای طلا در بازار جهانی

روز جمعه 28 اکتبر قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 1 درصد کاهش داشت و شاخص دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا تقویت شد زیرا تازه ترین آمار نشان می دهد که فشار تورم در ایالات متحده همچنان بالا است و در این شرایط انتظار می رود در جلسه هفته آینده فدرال رزرو، یک نوبت دیگر افزایش نرخ بهره به تصویب برسد.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 1.35 درصد یا 22.56 دلار نزول به 1644.70 دلار در هر اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1638.97 و 1666.64 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.07 درصد افزایش به 110.67 واحد رسید. البته شاخص دلار در 5 روز گذشته 1.20 درصد افت داشت.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرده که ماه گذشته مخارج مصرف کنندگان که بیش از دو سوم از فعالیت های اقتصادی این کشور را به خود اختصاص می دهد، 0.6 درصد افزایش داشت. یکی از تحلیل گران فلزات گرانبها در نیویورک می گوید: “این نگرانی وجود دارد که تورم اقلام اصلی به میزان 0.5 درصد ماهانه یا 6 درصد سالانه باعث شود فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره همچنان بصورت تهاجمی تصمیم گیری کند.”

با توجه به رالی اوراق قرضه آمریکا و با وجود کاهش شاخص دلار طی یک هفته گذشته طلا عملکرد مایوس کننده ای داشت و برخی از سرمایه گذاران انتظار داشتند مقاومت 1700 دلار آزمایش شود.

در نشست 1-2 نوامبر فدرال رزرو آمریکا انتظار می رود که نرخ بهره به میزان 0.75 درصد افزایش یابد. در ماه دسامبر نیز 0.5 درصد افزایش بهره دلار محتمل است.

طلا حساسیت زیادی به افزایش نرخ بهره دلار دارد زیرا یک دارایی بدون بهره محسوب شده و بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. روز جمعه نقره با 2.1 درصد نزول به 19.17 دلار در اونس رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید