به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

رشد تورم در منطقه آمریکای لاتین

با توجه به تداوم روند فزاینده تورم در منطقه امریکای لاتین تحلیل گران پیش بینی می کنند که بانک های مرکزی برزیل و شیلی مجبور خواهند شد سیاست های پولی “درمانی” برای کنترل تورم اتخاذ نمایند. افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم آن هم در زمانی که نارضایتی عمومی به دلیل افزایش بهای مواد غذایی و سوخت بالا رفته تصمیم دشواری برای دولت های منطقه آمریکای لاتین است.

به گزارش رویترز تورم ماهانه برزیل از پیش بینی ها فراتر رفته و به بالاترین سطح در 28 سال اخیر رسیده است. تورم شیلی به بالاترین سطح از سال 1993 میلادی رسیده و تورم سالانه مکزیک در قله 21 ساله قرار دارد. تورم پرو به قله 25 ساله رسیده است.

به اعتقاد تحلیل گران، افزایش تورم نهایتا به تصمیم بانک های مرکزی این منطقه برای افزایش نرخ بهره منتهی خواهد شد. اما افزایش اضطراری و سریع نرخ بهره تصمیم دشواری است در حالی که بطور همزمان جنگ اوکراین و تورم جهانی باعث شده هزینه ها رشد قابل توجهی داشته باشد.

مدیر منطقه ای شرکت مودیز در آمریکای لاتین می گوید: ” بحث تورم نیازمند درمان پولی بیشتری است.” به دنبال افزایش سریع نرخ بهره در اوایل سال جاری، سیاست مداران این منطقه وعده داده بودند که از این پس رشد بهره با سرعت کمتری ادامه پیدا می کند. نرخ بهره شیلی از اواسط سال گذشته تا کنون 6.5 درصد افزایش داشت. نرخ بهره در برزیل از کف 2 درصد به 11.75 درصد رسیده است. اما این اقدامات هم کمکی به کنترل تورم نکرده و همچنان روند صعودی قیمت مواد غذایی، اقلام سوپرمارکتی و هزینه سوخت را در منطقه آمریکای لاتین شاهد هستیم. این شرایط باعث نارضایتی مردم در منطقه شده و به خصوص اعتراضات مردمی در پرو سیاست مداران این کشور را با چالش مواجه ساخته است.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید