به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس بر خلاف روز گذشته پس از رشد ۱۵هزار و ۳۲۷واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۴هزار واحدی از حرکت باز ایستاد. بنظر می‌رسد بازار برای فتح جایگاه 1500 در حال آماده شدن است. از نکات مثبت بازار می‌توان به حجم معاملات و گردش پول بین صنایع اشاره کرد و از طرفی هم با عرضه نمادها بازار همانند دیروز عقب نمی‌نشیند بگونه‌ای که ترس از فشار عرضه ریخته شده است.
حال سوال این است که بورس در ادامه چه خواهد شد؟

شاید مهم‌ترین اندیکاتور برای پی بردن به این مسئله ارزش معاملات خرد باشد. باید به ارزش معاملات دقت نمود اگر توجه کنید بازار در ماه 4 ام 1400 شروع به رشد کرد و ارزش معاملات بالا رفت و سپس روند ارزش معاملات کاهشی شد و بازار دچار یک روند نزولی شد حال در صورتیکه که ارزش معاملات از 4.5 هزار کمتر بیاید دو حالت دارد یا روند نزولی شروع خواهد شد و یا اصلاحی در پیش است که فعلا بنظر می‌رسد خبری از کاهش ارزش معاملات نیست که اتفاق خیلی خوبی است و حرفی را باقی نمیگذارد.
علاوه بر موارد مذکور باید گفت که نرخ‌های جهانی از جمله کرک اسپرد پالایشی‌ها، قیمت‌های جهانی نفت و اوره وفلزات رنگی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و می‌توان این انتظار را داشت که فصل بهار با توجه به تولید و فروش شرکت‌ها و فصل مجامع و سود تقسیمی نهفته در دل شرکت‌ها فصل خوبی قلمداد گردد. بنابراین با توجه به ارزندگی و رشد قیمت‌های جهانی در صورتیکه ریسک یا اتفاق خاصی روی ندهد برای بازار بورس جای نگرانی وجود ندارد. در نهایت برای بازار فردا میتوان به افزایش قدرت خرید حقیقی امروز اشاره کرد همچنین با توجه به بالا بودن ارزش معاملات خرد حتی در روزهای منفی بازار همانند دیروز میتوان به این مسئله پی برد که راند صعودی کماکان از جانب خریداران هنوز تمام نشده است لذا برای بازار فردا انتظار می‌رود بازار مثبتی را شاهد باشیم.
در این میان می‌توان به نماد مارون اشاره کرد که P/E آینده‌نگر سهم 7.4 واحد می‌باشد و از P/E گذشته نگر سهم (9 واحد) کمتر می‌باشد و سهم در محدوده ارزندگی قرار دارد و انتظار می‌رود سودی معادل با 2 هزار و 300 تومانی را برآورد سازد. از طرفی قیمت انرژی بالا رفته و این اتفاق باعث یه سری کاهش و افزایش سود ها در صنایع می‌شود. به این صورت که صنایعی که مستقیما محصولاتشون از نفت و گاز و یا فرآورده های نفتی تولید میشود و ما آن‌ها را محصولات پایه پتروشیمی میشناسیم به سرعت با افزایش قیمت نفت بالا می‌روند مثل اولفین و اوره طبیعتا مصرف کنندگان این مواد پایه باید بیشتر هزینه کنند تا این محصولات رو بخرند پس پلیمر ساز‌ها احتمالا کاهش حاشیه سود دارند مگر این که خودشان اولفین مورد نیاز رو تامین کنند. لذا در گروه پتروشیمی تولید کنندگان مواد پایه روزهای بهتری خواهند داشت. از طرفی نماد مارون از لحاظ نموداری اوضاع خیلی مساعدی دارد و آماده به حرکت است، تنها باید منتظر یک حجم خوب و فاصله گرفتن سهم از خط مقاومت 18،000 هزار تومان بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید