به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

اصلاح بازار طلا ضمن تقویت شاخص دلار و بازده اوراق خزانه

صبح دوشنبه 11 آوریل ( 22 فروردین) قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشت. تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا در کنار احتمال افزایش سریع تر نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو از جمله دلایل فشار نزولی در بازار طلا می باشد. اما نگرانی از تشدید جنگ در شرق اروپا مانع از افت قابل توجه قیمت طلا است.

ساعت 9:20 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.26 درصد یا 5.09 دلار نزول در سطح 1942.20 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1940.96 و 1949.09 دلار بود. شاخص دلار برای اولین بار در حدود دو سال اخیر موفق شد از مرز 100 واحد عبور کند. انتظار می رود با توجه به تورم فزاینده در آمریکا فدرال رزرو اقدامات جدی تری برای افزایش نرخ بهره دلار صورت دهد. با وجود این هنوز نرخ بهره واقعی منفی بوده و نرخ تورم بسیار بالاتر از نرخ بهره دلار می باشد.

روز جمعه بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به 2.73 درصد رسید که بالاترین سطح از مارس 2019 می باشد. پیش بینی افزایش سریع تر نرخ بهره دلار از جمله دلایل کاهش بهای اوراق خزانه و در نتیجه افزایش بازده آنها می باشد. افزایش نرخ بهره و رشد بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و از این جهت تاثیر منفی بر بازار طلا دارد.

در روزهای شنبه و یکشنبه نیروهای روسیه اهدافی را در شرق اوکراین مورد حمله موشکی و توپخانه ای قرار دادند. قرار است امروز صدراعظم اتریش در مسکو با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار داشته باشد.

قیمت نقره با نوسان جزئی در سطح 24.75 دلار در اونس گزارش می شود. پلاتین با 0.7 درصد صعود به 981.41 دلار رسید. پالادیوم با 2.8 درصد افزایش قیمت در 2494.48 دلار در اونس معامله شد.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید