به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

جهش ۶۶ درصدی بهای نیکل در بورس فلزات لندن

روز دوشنبه 7 مارس ( 16 اسفند) قیمت نیکل در بورس فلزات لندن به قله ای تاریخی رسید و از 50 هزار دلار در تن عبور کرد. سایر فلزات اساسی عملکرد ضعیف تری داشتند.

بعد از ظهر روز دوشنبه قرارداد آتی نیکل سه ماهه در بورس فلزات لندن به قیمت 48078 دلار در تن بسته شد که رشد 66 درصدی از 28919 دلار در روز جمعه 4 مارس را نشان می دهد. در جلسه روز دوشنبه بطور مقطعی قله تاریخی 50880 دلار در تن نیز آزمایش شد.

حجم معاملات نیکل هم افزایش قابل توجهی داشت و روز دوشنبه به 24192 لات رسید. حجم معاملات روز جمعه 12641 لات بود. حجم معاملات دوشنبه بالاترین مقدار از 19 آوریل 2018 است. در آن زمان حجم معاملات از 25 هزار لات عبور کرده بود.

تحلیل گر فست مارکتس می گوید: “پس از اینکه فعالان بازار ارزیابی جدید قیمت نیکل بدون حضور و عرضه نیکل روسیه را در نظر گرفتند، قیمت نیکل افزایش پیدا کرد. شرکت های غیرروسی تصمیم گرفته اند که بطور داوطلبانه خرید خود را محدود کنند و بانک ها برای خرید نیکل روسیه تامین مالی ارائه نمی دهند که در نتیجه عرضه نیکل در بورس فلزات لندن کاهش خواهد داشت.”

روز دوشنبه قرارداد آتی آلومینیوم سه ماهه در بورس فلزات لندن به قیمت 3740 دلار در تن بسته شد که پایین تر از آخرین معامله روز جمعه در 3849 دلار می باشد. روز دوشنبه این قرارداد موقتا به قله 4073.5 دلار در تن هم رسیده بود. در واکنش به جنگ روسیه و اوکراین تقریبا هر جلسه قیمت آلومینیوم به قله های جدیدی می رسد.

آتی مس سه ماهه در پایان جلسه روز دوشنبه به قیمت 10281.5 دلار در تن بسته شد که پایین تر از رقم 10674 دلار روز جمعه می باشد.

تحلیل گر فست مارکتس می گوید: ” یکی دیگر از دلایل افزایش بهای فلزات اساسی این است که قیمت نفت در جهان روندی صعودی دارد. امروز قیمت نفت خام برنت با حدود 6 درصد جهش به قله 133 دلار در هر بشکه رسید.”

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید