به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

صعود طلا به بالاترین سطح از سال ۲۰۲۰

صبح سه شنبه 8 مارس ( 17 اسفند) قیمت طلا در بازار جهانی به بالاترین سطح از آگوست سال 2020 رسید. تداوم جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه باعث شده که قیمت نفت و گاز و فلزات جهش قابل توجهی داشته باشد.

ساعت 10:15 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.42 درصد یا 8.37 دلار صعود در سطح 2006.97 دلار در اونس قرار دارد. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1983.60 و 2007.72 دلار بود. در ایالات متحده قرارداد آتی طلا برای تحویل در ماه آینده روز دوشنبه از 2000 دلار در اونس عبور کرد. پس از آن مقداری اصلاح و رشد دوباره قیمت ها را شاهد بودیم.

جهش اخیر قیمت طلا باعث شد که این فلز گرانبها از دامنه نوسانی که در آن گرفتار شده بود رها شود. روز جمعه قیمت طلا برای 11 جلسه از 15 جلسه اخیر مثبت بود. آخرین بار که قیمت طلا بطور پایدار بالای 2000 دلار در اونس قرار داشت آگوست سال 2020 بود. در آن زمان بحران کرونا و نگرانی از کاهش رشد اقتصاد جهانی علت افزایش قیمت طلا بود.

افزایش عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی ناشی از اثرات جنگ نظامی در اوکراین به تقویت شاخص دلار آمریکا هم کمک کرده است. شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از ارزهای خارجی محاسبه می کند در بالاترین سطوح از ماه مه 2020 قرار دارد. تقویت شاخص دلار عامل منفی برای بازار طلا است و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها دشوار می سازد.

روز گذشته قیمت بیت کوین حدود 2.8 درصد افت داشت و به محدوده 38318 دلار رسید زیرا سرمایه گذاران از دارایی هایی که ریسک بالاتر دارند دوری می کنند. اخیرا دولت آمریکا و برخی از کشورهای دیگر سعی دارند بازار رمز ارزها را تنظیم کنند و این مباحث ریسک بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال بدون کنترل دولتی افزایش می دهد.

منبع:wsj

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید