به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

ثبات طلا زیر مقاومت ۱۸۰۰ دلار

صبح سه شنبه 9 آگوست ( 18 مرداد) بهای طلا در بازار جهانی نسبتا پایدار است در حالی که تضعیف شاخص دلار و بازده اوراق خزانه به ثبات این فلز گرانبها کمک می کند. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار تورم این هفته در ایالات متحده هستند که ممکن است بر روند افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور تاثیرگذار باشد.

ساعت 9:15 صبح سه شنبه هر اونس طلا با 2.6 دلار یا 0.14 درصد نزول در سطح 1785.43 دلار مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1783.32 و 1790.70 دلار بود. شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی نشان می دهد با 0.07 درصد نزول در 106.36 واحد قرار دارد. بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به 2.7554 درصد کاهش پیدا کرد که هزینه فرصت نگهداری طلا را کمتر نموده و از این جهت به بهبود بهای طلا کمک می کند.

معامله گران آتی صندوق های فدرال اکنون 64.5 درصد افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را برای نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو آمریکا پیش بینی و قیمت گذاری کرده اند. گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم کاربرد دارد اما در فضایی که نرخ بهره افزایش پیدا می کند به دلیل عدم پرداخت بهره بابت نگهداری طلا، هزینه فرصت نگهداری این فلز گرانبها بیشتر شده و بخشی از جذابیت آن کاسته می شود.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام شد، در ماه ژوئیه انتظارات مصرف کنندگان درباره افق نرخ تورم در یک سال و سه سال آینده کاهش قابل توجهی پیدا کرد. فدرال رزرو به استناد این نظرسنجی معتقد است که در مبارزه با تورم پیروز شده است.

روز دوشنبه چین مانورهای نظامی جدیدی را در اطراف تایوان اعلام کرد. به این ترتیب تنها یک روز پس از پایان مانورهای قبلی، دور جدیدی از تمرینات نظامی اعلام شد. این اقدامات چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و احتمال اعلام استقلال این جزیره صورت می گیرد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید