به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

تضعیف شاخص دلار و صعود اکثر فلزات اساسی در لندن و شانگهای

در پایان معاملات روز دوشنبه 8 آگوست قیمت اکثر فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای و بورس فلزات لندن افزایش داشت. تضعیف شاخص دلار آمریکا و احتمال افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره در جلسه ماه آینده فدرال رزرو از جمله دلایل تقویت بازار فلزات بود.

روز گذشته قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن با 0.73 درصد صعود به 7947 دلار در تن رسید. در بورس آتی شانگهای قرارداد مس SHFE 2209 با 0.94 درصد صعود در 61140 یوان در تن بسته شد.

هفته گذشته آمار قوی اشتغال غیرکشاورزی در آمریکا باعث شد دلار به مقدار قابل توجهی تقویت شود. اما اخیرا رئیس بانک فدرال رزرو سان فرانسیسکو گفت که ممکن است در جلسه ماه سپتامبر نرخ بهره دلار تنها 0.5 درصد افزایش یابد. در نتیجه شاخص دلار افت داشت و به تقویت بهای مس کمک کرد.

از منظر تحولات بنیادی، روز 8 آگوست موجودی مس در انبارهای بورس آتی شانگهای نسبت به جمعه قبل 3900 تن افزایش داشت و به 72800 تن رسید. البته مقدار این موجودی ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 97200 تن کاهش نشان می دهد. در مجموع سطح موجودی کاتد مس در چین نسبتا پایین است. از نظر مصرف، اخیرا مقدار تولید سیم و کابل در چین پایدار بود و سفارش های آنها افزایش نشان می دهد. در نتیجه انتظار می رود نرخ بهره برداری از کارخانجات سیم و کابل چین در ماه آگوست افزایش داشته باشد و به سطوح بالای ثبت شده در سال گذشته برسد. از سوی دیگر کاهش شدید در عرضه قراضه عامل دیگری است که مصرف کاتد مس را افزایش می دهد. به این ترتیب شرایط بنیادی از بازار مس حمایت می کند.

روز گذشته قرارداد آتی آلومینیوم در بورس لندن با 0.78 درصد صعود به 2440 دلار در تن رسید. سرب با جهش 3.05 درصدی به 2143 دلار در تن رسید. قرارداد روی در لندن روز دوشنبه با 1.22 درصد نزول در 3427.5 دلار در تن بسته شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید