به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

تقویت شاخص دلار و روند نزولی در بازار طلا

روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی برای پنجمین روز پیاپی نزولی بود و بیشترین روند نزولی پی در پی پس از نوامبر سال گذشته ثبت شد در حالی که تقویت دلار و افق افزایش نرخ بهره از جذابیت طلا کاسته است.

در پایان معاملات روز جمعه 19 آگوست (28 مرداد) طلای نقدی با 1.02 درصد یا 17.97 دلار نزول در سطح 1747 دلار در اونس بسته شد. دامنه نوسان قیمت بین 1745.85 و 1761.18 دلار بود. شاخص دلار با 0.58 درصد صعود به 108.10 واحد رسیده است. این شاخص که ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی نشان می دهد طی 5 روز گذشته 2.34 درصد تقویت شده است.

جیم وایکوف، تحلیل گر ارشد کیتکو متالز می گوید: “صعود دلار عنصر اصلی است که بازار طلا و نقره را تحت فشار قرار می دهد… طلا و دلار به عنوان دارایی های مطمئن در زمان عدم اطمینان با یکدیگر رقابت می کنند. افزایش نرخ بهره دلار باعث می شود دلار تقویت شود که فشار نزولی را در بازار طلا بیشتر می کند.” تقویت دلار باعث می شود خرید طلا برای مشتریان غیردلاری گرانتر تمام شود.

روز پنجشنبه جمعی از مقامات فدرال رزرو گفتند که برای کنترل تورم نیاز است که نرخ بهره دلار همچنان افزایش داشته باشد. البته این در حالی است که بحث هایی درباره نحوه و سرعت توقف این فرایند وجود دارد. سرمایه گذاران حمایت 1700 را در بازار طلا زیر نظر دارند و فعلا امید چندانی به رشد قیمت آن در کوتاه مدت دیده نمی شود.

نقره نقدی با 2.2 درصد نزول به 19.09 دلار در اونس رسید و به این ترتیب بیش از 8 درصد افت قیمت را در یک هفته گذشته تجربه کرد که بدترین عملکرد هفتگی از سپتامبر 2020 به بعد محسوب می شود.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید