به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

اصلاح بازار در مجموعه فلزات اساسی

روز چهارشنبه 17 آگوست در بورس های لندن و شانگهای اکثر فلزات اساسی روند اصلاحی داشتند و با توجه به ضعیف شدن جو بازار فشار فروش بیشتری را شاهد بودیم. در جزییات نشست ماه ژوئیه فدرال رزرو آمریکا مشخص شد که برای اولین بار ریسک افزایش بی رویه نرخ بهره مورد تایید قرار گرفته و بر لزوم کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در آینده تاکید شده است.

روز چهارشنبه در بورس فلزات لندن قرارداد آتی مس با 1.07 درصد نزول در سطح 7920 دلار در تن بسته شد. قرارداد آتی مس SHFE 2209 در بورس آتی شانگهای با 1 درصد نزول به 61460 یوان در تن رسید.

در زمینه تحولات کلان اقتصادی، بر خلاف انتظارات امار خرده فروشی آمریکا بدون تغییر باقی ماند. انتشار جزئیات نشست ماه ژوئیه فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که ریسک رکود اقتصادی ناشی از افزایش سریع نرخ بهره بطور جدی وجود دارد و از این جهت لازم است در آینده سرعت افزایش نرخ بهره کمتر شود. به خصوص که اخیرا شاخص های مربوط به مخارج و تولید ضعیف شده بود. البته مقامات آمریکایی ضمن اشاره به وضعیت قوی بازار کار معتقدند که رکود اقتصادی هنوز شروع نشده است. در این شرایط در جلسه ماه ژوئیه فدرال رزرو همه شرکت کنندگان با افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره موافق بودند.

در زمینه تحولات بنیادی، سهمیه بندی برق در برخی از کارخانجات ذوب مس چین اتفاق افتاده است. بازار داخلی چین در این شرایط اتکای بیشتری به برداشت از مس وارداتی داشته و موجودی مس در انبارهای ترانزیتی کاهش پیدا کرد. با توجه به احتمال محدودیت های بیشتر در مصرف برق، فعالان بازار احتمال می دهند که مقدار تولید چین در آینده کاهش بیشتری پیدا کند. روز گذشته در بورس فلزات لندن قرارداد آلومینیوم با 0.71 درصد صعود به 2413.5 دلار در تن رسید. سرب و روی به ترتیب با 2.69 درصد و 3.22 درصد نزول در سطوح 2096.5 و 3528 دلار در تن بسته شدند.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید