به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱

بحث افزایش نرخ بهره دلار و تضعیف بیشتر طلا

صبح سه شنبه 11 اکتبر قیمت طلا در بازار جهانی نزولی است در حالی که تقویت شاخص دلار و احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره دلار در نشست ماه آینده فدرال رزرو باعث شده که از جذابیت طلا برای سرمایه گذاران کاسته شود.

ساعت 8:30 صبح سه شنبه هر اونس طلا با 0.28 درصد یا 4.7 دلار نزول به قیمت 1663 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1661.53 و 1673.64 دلار بود. شاخص دلار با 0.26 درصد صعود به 113.44 واحد رسیده است.

معاون رئیس فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی ایالات متحده درباره لزوم اجرای سیاست های پولی انقباضی برای کاهش تورم هیچ تردیدی ندارد اما مسیر و سرعت افزایش نرخ بهره بستگی به آمار اقتصادی دارد و بانک مرکزی وضعیت اقتصاد و تحولات بازار داخلی و ریسک های جهانی را زیر نظر دارد.

به دنبال انتشار آمار اشتغال بهتر از انتظار در ایالات متحده اکنون سرمایه گذاران با احتمال بیشتری انتظار دارند که در جلسه ماه آینده نیز نرخ بهره دلار افزایش داشته باشد. گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم کاربرد دارد اما نرخ بهره و بازده اوراق خزانه رقیبی برای طلا است و در شرایطی که نرخ بهره رو به افزایش باشد، هزینه فرصت نگهداری طلا بالا می رود.

روز دوشنبه رئیس بانک جهانی و مدیرعامل صندوق بین المللی پول هشدار دادند که ریسک وقوع رکود اقتصادی در جهان بالا است و تورم بالا همچنان به عنوان یک مشکلی جدی باقی مانده است.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.4 درصد نزول به 19.57 دلار در اونس رسید. پلاتین با 0.1 درصد افت قیمت در سطح 897.5 دلار در اونس معامله شد. پالادیوم با 0.2 درصد صعود موفق شد به 2176 دلار برسد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید