به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱

افت اونس طلا در اولین روز هفته

روز دوشنبه 10 اکتبر قیمت طلا در بازار جهانی کاهشی بود در حالی که تقویت شاخص دلار پس از انتشار آمار قوی اشتغال در آمریکا باعث شده تحلیل گران شانس افزایش نرخ بهره دلار را بیشتر از قبل ارزیابی نمایند.

ساعت 16:20 روز دوشنبه 18 مهر طلای نقدی با 0.8 درصد یا 13.57 دلار نزول به 1681.32 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1680.22 و 1702.30 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.16 درصد صعود در سطح 112.98 واحد قرار دارد.

یکی از تحلیل گران می گوید: “عامل اصلی که امروز صبح قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داد، تقویت شاخص دلار آمریکا بود. آمار قوی بازار کار آمریکا که هفته قبل منتشر شد خبر بدی برای طلا بود. دوباره به سطح 1680 دلار برگشته ایم و در کوتاه مدت طلا تحت فشار نزولی خواهد بود.”

شاخص دلار به قله یک هفته ای خود برگشته و این امر طلا را برای خریداران سایر ارزها گرانتر می کند. روز جمعه آمار اشتغال آمریکا بهتر از انتظارات بود و تورم این کشور به 3.5 درصد کاهش پیدا کرد. در این شرایط بانک مرکزی آمریکا ترس کمتری از رکود اقتصادی دارد و می تواند با آزادی بیشتری سیاست افزایش نرخ بهره را دنبال کند. اکنون قراردادهای آتی صندوق های فدرال با 90 درصد اطمینان پیش بینی می کنند که در نشست ماه آینده 0.75 درصد افزایش نرخ بهره به تصویب برسد.

این هفته سرمایه گذاران بر روی آمار تورم آمریکا متمرکز هستند. تحلیل گر کینسیس مانی می گوید: “اگر اواخر هفته جاری آمار تورم در سطح بالایی اعلام شود، در این صورت فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.” بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و فاکتور منفی برای این فلز گرانبها می باشد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید