به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

احتمال عملکرد بهتر قیمت سرب در لندن نسبت به شانگهای

felez

با توجه به اعمال انواع تحریم ها علیه روسیه توسط برخی از کشورها به خصوص در اروپا و آمریکای شمالی انتظار می رود بحران انرژی در منطقه اروپا شدت بگیرد. در چنین شرایطی بهای تمام شده تولید فلزات غیرآهنی افزایش خواهد داشت که نتیجه آن کاهش تولید و افت سطح موجودی ها خواهد بود. بنابراین انتظار می رود قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن در مقایسه با بورس آتی شانگهای افزایش بیشتری را تجربه کند.

در یک هفته گذشته مقدار موجودی سرب در انبارهای بورس فلزات لندن بیش از 1000 تن کاهش داشت. انتظار می رود قیمت سرب در بورس فلزات لندن همچنان نوسانات زیادی داشته باشد و در عین حال حوادث احتمالی می تواند بر قیمت ها تاثیرگذار باشد. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که طی هفته پیش رو قیمت سرب در بورس فلزات لندن بین 2365 و 2455 دلار در تن نوسان داشته باشد.

در مراحل اولیه اجرای طرح جدید مالیات بر ارزش افزوده روی قراضه باتری سرب اسیدی، احتمالا کارخانجات بازیافت سرب داخلی در چین نمی توانند به راحتی مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنند و در نتیجه پیش بینی می شود قیمت سرب در بازار داخلی چین با توجه به بهای تمام شده بالاتر و عرضه کمتر، روندی صعودی داشته باشد. اما بازار مصرف سرب به فصل رکود خود نزدیک می شود در نتیجه موجودی شمش سرب افزایش خواهد داشت و به دنبال آن تخفیف های نقدی را شاهد خواهیم بود. به این ترتیب در آینده احتمال کاهش قیمت سرب در چین وجود دارد. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که دامنه نوسان قیمت سرب در بورس آتی شانگهای این هفته بین 15250 و 15700 یوان در تن باشد. دامنه نوسان قیمت سرب در بازار نقدی چین این هفته بین 15200 و 15500 یوان در تن برآورد می شود. کارخانجات تولید سرب بازیافتی در چین به مقدار قابل توجهی از سطح خرید مواد اولیه کاسته اند. پیش بینی می شود این هفته تخفیف سرب بازیافتی نسبت به سرب اولیه حدود 200 یوان در تن باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید