به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

طلا در قله یک ماهه

صبح دوشنبه 18 آوریل ( 29 فروردین) قیمت طلا به قله 1 ماهه رسید در حالی که جنگ اوکراین ریسک پذیری سرمایه گذاران را کاهش داده است. تداوم تورم فزاینده در جهان عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت می کند.

ساعت 8:30 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.51 درصد یا 10.07 دلار صعود به 1983.88 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1972.69 و 1988.32 دلار بود.

تحلیل گر و استراتژیست Daily FX معتقد است که با وضعیت موجود میان روسیه و اوکراین بازار ریسک پذیری کمتری دارد. البته او هشدار می دهد که به دلیل کمبود نقدینگی ممکن است رفتار قیمت بزرگنمایی شود.

روز یکشنبه روسیه به سربازان اوکراین در ماریوپل فرصت داد که خود را تسلیم کنند. اکنون این فرصت تمام شده و انتظار می رود روسیه حملات هوایی و توپخانه ای شدیدتری به کارخانه فولاد آزوف استال داشته باشد. در دوره های تنش سیاسی، اقتصادی و ژئوپلیتیک طلا به عنوان منبعی برای ذخیره ارزش پول کاربرد دارد و تقاضای بهتری پیدا می کند.

روز پنجشنبه دومین هفته صعودی پیاپی در بازار طلا ثبت شد. علاوه بر بحران اوکراین، بحث افزایش تورم در جهان عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت می کند. روز جمعه بیشتر بازارهای جهان تعطیل بود. البته قیمت اوراق خزانه 10 ساله آمریکا همچنان روندی کاهشی داشته که در نتیجه بازده آن رو به افزایش است. افزایش بازده اوراق خزانه به عنوان رقیبی برای طلا مانعی برای صعود بهای این فلز گرانبها می باشد.

تحلیل گر Daily FX پیش بینی می کند که احتمال آزمایش مقاومت 2000 دلار در اونس زیاد است اما به اعتقاد او مقاومت 2100 دلار اهمیت بیشتری دارد و باید آن را به دقت زیر نظر داشت.

اقتصاد چین در سه ماه اول امسال نرخ رشدی بهتر از انتظارات داشت. روز دوشنبه آمار رسمی نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماه اول سال را 4.8 درصد نشان داد اما محدودیت های اخیر کرونا در چین می تواند رشد اقتصادی این کشور را طی ماه های آینده کاهش دهد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید