به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

افزایش بهای مس با نگرانی از کمبود عرضه و سطح پایین موجودی

felez

صبح دوشنبه 18 آوریل قیمت مس در شانگهای روندی صعودی دارد. این فلز صنعتی برای چهارمین روز متوالی صعودی است در حالی که کاهش سطح موجودی ها و احتمال تحریم های بیشتر علیه روسیه از بازار مس حمایت می کند. روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس در جهان است.

روزهای جمعه تا دوشنبه بورس لندن به مناسبت عید پاک تعطیل است. قرارداد آتی مس ماه مه در بورس آتی شانگهای تا ساعت 01:35 روز دوشنبه با 0.7 درصد صعود به 75080 یوان (11782.43 دلار) در تن رسید. قیمت مس در چین به بالاترین سطح از 8 مارس رسیده است. در آن تاریخ مس به قله 75320 یوان (11820.09 دلار) در تن رسیده بود.

طبق اعلام بورس آتی شانگهای روز جمعه موجودی مس در انبارهای SHFE 8.2 درصد کمتر از یک هفته قبل بود. البته به دلیل شیوع کرونا در چین و محدودیت های کنترلی، حجم فعالیت های اقتصادی در این کشور طی ماه مارس کاهش زیادی داشت. به این ترتیب گرچه رشد اقتصادی چین برای سه ماه اول سال بهتر از انتظارات بود اما احتمال دارد اثر کاهش فعالیت های اقتصادی چین در ماه های آتی بروز بیشتری داشته باشد. به گزارش کمیسیون بهداشت چین، روز 17 آوریل مجموع موارد ابتلا به کرونا در سرزمین اصلی چین 23460 نفر بود که از این تعداد 2742 نفر دارای علائم و 20718 نفر بدون هیچ گونه علائم بودند.

روز جمعه دولت چین اعلام کرد که به منظور کاهش اثرات اقتصادی کرونا و بهبود نقدینگی در کشور، مقدار وجه نقد ذخیره بانک ها را برای اولین بار در سال جاری کاهش خواهد داد که در نتیجه آن 530 میلیارد یوان (83.25 میلیارد دلار) نقدینگی آزاد خواهد شد.

روز دوشنبه قیمت نفت خام نیز وضعیت صعودی دارد در حالی که با تداوم و تشدید جنگ اوکراین احتمال دارد مقدار عرضه نفت در جهان تحت تاثیر قرار گیرد. به خصوص که با طولانی شدن جنگ اوکراین، تحریم نفت و گاز روسیه توسط کشورهای غربی محتمل تر خواهد شد.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید