به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

افزایش قیمت قراضه آهن وارداتی در ترکیه

فلزات اساسی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، یکی از کارخانجات فولاد در ترکیه حاضر شد 630 دلار در تن برای خرید قراضه آهن از ایالات متحده بپردازد. این رقم 110 دلار در تن بالاتر از خریدهای قبلی ترکیه از آمریکا می باشد و علت آن کمبود عرضه در منطقه دریای سیاه است.

به گزارش فست مارکتس یکی از صادرکنندگان قراضه آهن در ساحل شرقی آمریکا محموله ای با تناژ نامشخص از قراضه 80:20 مخلوط قراضه ذوبی سنگین  نوع 1 و 2 (HMS 1&2 (80:20)) را به قیمت 630 دلار در تن cfr به ترکیه فروخت. این معامله روز پنجشنبه 3 مارس انجام شد.

این در حالی است که تنها یک روز قبل چند معامله برای محصولات مشابه به قیمت 520 دلار در تن cfr ترکیه گزارش شده بود. یکی از این معاملات شامل خرید از ساحل شرقی آمریکا و دیگری توسط فروشنده دیگری بود. خریدار این محموله ها دو کارخانه ترکیه ای متفاوت بودند.

با توجه به معامله انجام شده در قیمت 630 دلار در تن، قیمت صادرات قراضه HMS جهش قابل توجه 180 دلاری را نسبت به قیمت های داخلی فوریه برای قراضه آهن ایالات متحده نشان می دهد.

یک روز قبل فعالان بازار در گفتگو با فست مارکتس پیش بینی کرده بودند که احتمالا کارخانجات ترکیه مجبور خواهند شد 70-100 دلار در تن بیشتر برای خرید قراضه بپردازند یا برای خریدهای ماه مارس نسبت به فوریه به قراضه با کیفیت پایین تر بسنده کنند.

یکی از بازرگانان قراضه در ایالات متحده می گوید: ” این یک طوفان تمام و کمال نیست بلکه یک طوفان تمام و کمال ضرب در دو است. تقاضا روندی فزاینده دارد، صادرات بسیار پر رونق بوده و عرضه قراضه دریای سیاه از معادلات خارج شده است. ” البته بازار داخلی آمریکا همچنان فلج است و خریداران تمایلی برای رقابت برای خرید قراضه برای ماه مارس نشان نمی دهند زیرا با توجه به رقابت سنگین برای تامین تناژ کافی، احتمالا رقابت خریداران به افزایش قابل توجه قیمت ها بیانجامد بدون اینکه در خرید مایحتاج خود موفق باشند.

منبع:amm

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید