به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار امروز نیز همانند روز گذشته با افزایش تقاضا و ورود پول حقیقی همراه شد تا با 23 هزار واحد مثبت به کار خود پایان دهد. اما چرا شاخص 23 هزار واحد رشد کرد؟ باید گفت در هفته‌ای قرار داریم که بازارهای جهانی در گاوی‌ترین حالت خود قرار دارند و در حال شکستن سقف تاریخی خود هستند. همچین ابهامات بازار برای حرکت، بحث بودجه و دیگری برجام بوده که ابهامات بودجه تقریباَ برطرف شده و در رابطه با برجام باید گفت که تقریباَ با توجه به تحولات و موضوعات سیاسی، بازار به این سناریو در حال وزن دادن است که احتمال یک توافق در دسترس بیش از پیش افزایش یافته است و به ثمر رسیدن آن می‌تواند موجب رونق صنایع خودرویی، بانکی و حمل و نقلی گردد. همچنین خبر مثبت دیگر حدف ارز 4200 بود که شامل صنایع غذایی و دارویی می‌شود هر چند که این نرخ بر گروه‌های عمده بازار تاثیرگذار نیست اما این اقدام می‌تواند سیگنالی از طرف دولت برای فاصله‌گیری از قیمت‌گذاری دستوری و قدمی برای بازگرداندن اعتماد سهامداران باشد.
روی هم رفته شرایط بازار نشان می‌دهد قدرت تقاضا نه تنها سهام برجامی را بلکه کلیت بازار را تحت تأثیر قرار داده است و نشان می‌دهد بازار تمایل دارد روند 20 ماهه خود را با اتمام برساند ولی این عملاَ به معنای شروع روند صعودی و به خصوص روند صعودی قوی نیست چرا که هنوز پول‌های پارک شده وارد بازار نشده‌اند و با تجربه تلخ یکسال و نیم گذشته بی شک آنان به دنبال دلایلی منطقی‌تر و قابل اتکاتر هستند و شاید بزرگترین ترس آنان روند نرخ دلار و سیاست‌های دولت است . در رابطه با روند نرخ دلار می‌توان گفت دولت نه خیلی مایل به ارزپاشی فراوان است و نه مایل به آن که دلار اصلاَ اصلاحی نداشته باشد برای همین ممکن است دلار نیما در همین محدوده‌ها برای سال اینده باشد. در رابطه با سیاست‌های دولت نیز باید گفت دولت نشان داده است تمایل دارد بازارها را وارد رکود کند لذا باید به این سناریو که این روند افزایشی به شکل نوسانی و افزایش کف قیمتی سهام شرکت‌ها نمود پیدا کند، وزن داد.
در رابطه با بازار فردا نیز باید گفت که شاخص کل از نظر تکنیکالی در محدوده 1320 هزار واحدی درگیر مقاومت است اما با توجه به رسیدن ارزش معاملات خرد به حدود 5 همت و افزایش ارزش معاملات در نیمه دوم و بازگشایی بازارهای جهانی، انتظار می‌رود بازاری مثبت اما پرعرضه را داشته باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید