به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۱

گزارش هفتگی موجودی فلزات اساسی در چین ( جمعه ۲۸ اکتبر)

موجودی شمش آلومینیوم در انبارهای عمومی برای هشت بازار اصلی چین در روز پنجشنبه هفته گذشته به 621 هزار تن رسید که 15 هزار تن کمتر از هفته قبل می باشد اما اصولا تفاوتی با سطح این موجودی ها در اواخر سپتامبر ندارد. این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته 361 هزار تن کاهش داشت.

مقدار ورودی شمش آلومینیوم در بازار ووشی عادی بود اما معاملات کم حجمی را شاهد هستیم که نتیجه آن افزایش موجودی در این منطقه می باشد. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که موجودی شمش آلومینیوم در انبارهای عمومی چین در آینده افزایش داشته باشد.

موجودی بیلت آلومینیوم در هفته منتهی به پنجشنبه 27 اکتبر 16100 تن کاهش داشت و به 55800 تن رسید. این موجودی ها از پایان تعطیلات روز ملی چین روندی کاهشی داشت و اکنون به پایین ترین سطح در چند سال اخیر رسیده است.

روز جمعه 28 اکتبر، موجودی مس برآوردی توسط شانگهای متالز مارکت در بازارهای اصلی چین در سطح 83200 تن گزارش شد که نسبت به دوشنبه آن هفته 23300 تن و در مقایسه با جمعه قبل 41900 تن کاهش نشان می دهد. در هفته پیش رو انتظار می رود به دلیل تحویل مس وارداتی و کاهش عرضه داخلی، مقدار موجودی مس چین به مقدار جزئی افزایش پیدا کند.

داده های شانگهای متالز مارکت نشان می دهد که موجودی شمش روی در هفت بازار اصلی چین در روز جمعه 28 اکتبر 87 هزار تن بود که نسبت به هفته قبل 13 هزار تن کاهش نشان می دهد. در بازار شانگهای مقدار ورودی شمش روی پایدار بود. طی یک هفته گذشته کاهش قیمت و همچنین افت پرمیوم ها باعث شد که صنایع پایین دستی خرید بیشتری داشته باشند.

موجودی شمش سرب در شانگهای، گوانگدونگ، ژجیانگ، جیانگسو و تیانجین نسبت به 21 اکتبر 6400 تن کاهش داشت و روز جمعه به 58100 تن رسید. در یک هفته گذشته قیمت سرب کاهش پیدا کرد و با کم شدن حاشیه سود صنایع بازیافت سرب به کاهش مقدار عرضه این محصول توسط شرکت های ذوب مرتبط انجامید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید