به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

محتوای این گزارش در خصوص تحلیل شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر به تنهایی برای انجام سرمایه‌گذاری کافی نیست. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار،  هیچ گونه تضمینی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. در این گزارش به هیچ وجه نباید به دنبال ارائه راه حل سرمایه‌گذاری, پیشنهاد معامله و یا ایجاب برای خرید و فروش هر گونه اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی بود. اطلاعات و فرضیات این گزارش ممکن است در هر لحظه تغییر کند بنابراین  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار مسئولیتی در رابطه با بروزرسانی آنان نمی‌پذیرد. 

درباره شرکت

شرکت سنگ آهن گل‌گهر در تاریخ 15/12/1370 با سرمایه 100 میلیارد ریال در اداره ثبت شرکتهای سیرجان به ثبت رسیده است. پروانه بهره برداری اولیه از معدن یک در سال 1372 به مدت 10 سال صادر شده بود که مجدداً در سال 1385 به مدت 25 سال دیگر به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تمدید گردیده است.

عملیات اکتشافی و پی جویی طرح سنگ آهن گل­گهر در سال 1348 توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و از سال 1353 به شرکن ملی فولاد ایران واگذار گردید. مراحل مقدماتی و مطالعات مهندسی اجرای طرح استخراج سالیانه 5 میلیون تن سنگ آهن و 2.5 میلیون تن کنسانتره آهن توسط شرکت ملی فولاد ایران واگذار با همکاری شرکت سوئدی گرانگز بعنوان مشاور شروع شد و این عملیات در طول سالهای جنگ تحمیلی با وقفه طولانی مواجه شد و مجدداً از سال 1370 به موجب موافقت نامه ای بین بانک سپه و شرکت ملی فولاد ایران، کلیه دارایی ها و دیون گل گهر براساس ارزیابی کارشناسان به شرکت معدنی و صنعتی گل­گهر انتقال یافت. بهره­برداری از خط تولید کنسانتره از سال 1373  با ظرفیت اسمی 2.5 میلیون تن آغاز گردید و پس از آن ظرفیت به 3.5 میلیون تن افزایش یافت. مضافاً خطوط 5 و 6 هر کدام به ظرفیت 2  میلیون تن در سال مالی 1395 و خط 7 تولید کنسانتره به ظرفیت 2 میلیون تن در سال 96 به بهره­برداری رسید. بهره­برداری از کارخانه گندله سازی شماره یک با ظرفیت 5 میلیون تن در سال 1386 ( مجوز اولیه ) و در سال 1395 ( مجوز نهایی ) اخذ گردید.

نام شرکت در سال 1370 از طرح گل­گهر به شرکت معدنی و صنعتی گل­گهر با مشارکت بانک سپه و در سال 1375 به شرکت سنگ آهن گل­گهر ( سهامی خاص ) تغییر یافته است. در سال 1382 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در تاریخ 1383 سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار عرضه گردیده است. مجدداً نام شرکت از سنگ آهن گل­گهر به شرکت معدنی و صنعتی گل­گهر ( سهامی عام ) تغییر یافته است.

محصولات شرکت:

سنگ آهن یکی از مهم­ترین سنگ های معدنی و ماده ای استراتژیک محسوب می شود که با داشتن ذخایر غنی آن جز 10 کشور مهم در این زمینه محسوب میشود. محصول اصلی شرکت گل­گهر، گندله، کنسانتره سنگ آهن  و گندله ریز دانه است. ضمن اینکه شرکت با توجه به شرکتهای متعدد فرعی و وابسته تقریبا زنجیره کامل دارد.

اطلاعات نماد:

نام نماد: کگل

سال مالی : اسفند ماه

ارزش بازار سهم در تاریخ 25 آبان­ماه 1400 (میلیارد ریال ) : 240 هزار میلیارد تومان

آخرین سرمایه شرکت ( میلیون ریال ) : 100,000,000

سود به ازای هر سهم در سال 1399  ( ریال ) :  2,651

ترکیب سهامداری :

فعالیت اصلی:

فعالیت اصلی شرکت عبارت است از : اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن فلزی  و غیرفلزی از جمله سنگ آهن و تولید سنگ آهن دانه بندی شده، کنسانتره، گندله، فولاد و انواع محصولات فولادی، نصب، راه اندازی، تعمیرات و نگهداری و سرویس ماشین آلات مورد نیاز، خرید و تهیه انواع ماشین آلات و تجهزات و تاسیسات مورد نیاز برای انجام امورات شرکت اصلی و زیر مجموعه، انجام کلیه امور بازرگانی شامل خرید و فروش ( مورد نیاز برای خود شرکت اصلی و شرکتهای زیر مجموعه  )

روند تولید ماهانه :

روند فروش ماهانه:

مقایسه شرکت با دیگر شرکتهای تولید کننده کنسانتره:

مقایسه شرکت با دیگر تولید کننده های گندله:

شرکتهای فرعی زیر مجموعه گل­گهر:

شرکتهای وابسته:

روند افزایش سرمایه:

مفروضات:

صورت سود و زیان:

دسته بندی گزارش
تحلیل بنیادی
نظر خود را بنویسید