به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار طلا

عبور دوباره طلا از مرز 1800 دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز دوشنبه بازار طلا موفق شد بار دیگر از سطح روانی 1800 دلار در اونس عبور کند در حالی که عقب نشینی شاخص دلار فرصتی برای رشد بازار طلا فراهم کرده است. افزایش آمار مبتلایان کرونا و گسترش شیوع کرونای دلتا در جهان احتمالا موضوع کاهش محرک های مالی و پولی توسط فدرال رزرو را به تعویق خواهد انداخت.

ساعت 9:30 صبح سه‌شنبه 24 آگوست ( 2 شهریور) طلای نقدی با 3 دلار نزول به قیمت 1801.78 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت در معاملات امروز از 1800.94 تا 1806.07 دلار در اونس بود.

تحلیل‌گر RJO Futures می‌گوید: ” بازار سهام صعودی و شاخص دلار نزولی است. علت این است که احتمالا فدرال رزرو کاهش محرک‌های اقتصادی را به دلیل کرونای دلتا به عقب بیاندازد.”

افزایش مبتلایان کرونا باعث شده که فدرال رزرو نشست سالانه جکسون هول را به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار کند. سرمایه‌گذاران منتظر صحبت‌های جروم پاول رئیس فدرال رزرو هستند تا اطلاعات بیشتری درباره برنامه بانک مرکزی آمریکا برای کاهش محرک‌های اقتصادی بدست آورند.

یکی از تحلیل‌گران می‌گوید: “معامله‌گران این احتمال را در نظر می‌گیرند که ممکن است فعلا فدرال رزرو نرخ بهره را بالا نبرد و خرید اوراق قرضه را کاهش ندهد. تحقق این امر خبر خوبی برای بازار طلا است.”

صعود طلا به افزایش بهای سایر فلزات گرانبها نیز کمک کرد. نقره با 2.5 درصد صعود به 23.59 دلار رسید. پالادیوم از کف پنج ماهه خود حدود 6 درصد رشد داشت و به 2408.69 دلار در اونس رسید. پلاتین با 2.4 درصد صعود در 1019.44 دلار در اونس معامله شد.

تحلیل‌گر FXTM می گوید که صعود بیشتر طلا بالای 1800 دلار به محرک‌های بیشتری نیاز دارد زیرا در این محدوده با مقاومت میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه مواجه هستیم.

عقب‌نشینی شاخص دلار و بهبود بازار طلا

صبح دوشنبه در آغاز معاملات هفته جدید قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت در حالی که گسترش شیوع کرونا و کاهش شاخص دلار به عنوان دلایلی برای تقویت طلا مطرح می‌شود.

ساعت 11:10 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.43 درصد یا 7.69 دلار صعود به قیمت 1785.51 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1776.80 و 1788.33 دلار بود. شاخص دلار با 0.2 درصد نزول از قله نه ماهه خود عقب نشینی کرد و این موضوع به افزایش بهای طلا کمک میکند.

تحلیل‌گر شرکت ING می‌گوید: ” گونه دلتا باعث شده که احتمال کاهش سیاست‌های انبساطی در آینده نزدیک کمتر شود.” روز جمعه رئیس فدرال رزرو دالاس، که طرفدار کاهش سیاست‌های انبساطی است گفت که ممکن است با شیوع کرونای دلتا و کاهش رشد اقتصادی در نقطه نظر خود تغییر بدهد.

یکی از نشانه‌های بارز اثر کرونای دلتا بر نقشه‌های فدرال رزرو آمریکا این است که محدودیت‌های کرونا باعث شد نشست سالانه جکسون هول که روز 27 آگوست برگزار می‌شود امسال به صورت مجازی و غیر حضوری باشد.

انتظار می رود در این نشست رئیس فدرال رزرو آمریکا ارزیابی خود از آینده وضعیت اقتصادی آمریکا و جهان را ارائه کند. اخیرا نگرانی از کاهش سیاست‌های انبساطی توسط فدرال رزرو باعث شد که افزایش بهای طلا در بازار جهانی محدود باشد.

تحلیل‌گر OCBC می گوید: “انتظار داریم طلا همچنان به صورت نوسانی در دامنه 1750 تا 1800 دلار قرار داشته باشد هر چند که در کوتاه‌مدت مقداری گرایش به سمت بالا وجود دارد.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید