به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار طلا

افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و کاهش بهای طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه‌شنبه 28 سپتامبر قیمت طلا در بازار جهانی تا حدودی نزولی است در حالی که افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و تقویت شاخص دلار به عنوان دلیل فشار نزولی در بازار فلزات گرانبها مطرح می‌شود.

ساعت 10:20 صبح سه‌شنبه طلای نقدی با 0.44 درصد یا 7.75 دلار نزول به قیمت 1743.41 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1742.10 و 1754.36 دلار بود.

تحلیل‌گر ارشد کارگزاری OANDA می‌گوید: “به نظر می‌رسد طلا در دامنه 1740 و 1760 دلار در اونس قرار گرفته و با توجه به ریسک شرکت اورگراند و نگرانی از کاهش رشد اقتصادی چین، خریداران آسیایی در کف قیمت اقدام به خرید می‌کنند. “

شرکت اورگراند چین 30 روز فرصت دارد که بدهی‌های سررسید شده خود را پرداخت کند در غیر این صورت دچار نکول خواهد شد. با وجود این تقویت شاخص دلار مانعی برای رشد بهای طلا است و افزایش بازده اوراق خزانه این وضعیت را تشدید می‌کند.

سرمایه‌گذاران منتظر صحبت‌های رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند که قرار است امروز برگزار شود. وی اخیرا گفته بود که در صورت لزوم بانک مرکزی برای کنترل تورم افسار گسیخته اقدام خواهد کرد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را به استمرار در بهبود بازار کار مشروط کرده‌اند. در عین حال افزایش نرخ بهره تنها پس از توقف کامل خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو میسر خواهد بود.

گرچه طلا اغلب به عنوان سپری در مقابل تورم تصور می‌شود اما در شرایط فعلی آمریکا فعلا تورم رابطه مثبت خود با طلا را از دست داده زیرا ممکن است فدرال رزرو به منظور کنترل تورم اقدام به افزایش نرخ بهره کند که فاکتور منفی برای طلا محسوب می‌شود.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید