به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گزارشی از وضعیت بازار مس ( سه شنبه ۱۷ آگوست)

felez

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ماه ژوئیه مطابق با انتظارات افزایش کمتری داشت و برخی از مقامات فدرال رزرو بر این باورند که تورم تدریجا به هدف 2 درصد سالانه نزدیک خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود وضعیت بازار کار بهبود داشته باشد.

در نتیجه به اعتقاد شانگهای متالز مارکت طی چند ماه آینده شرایط برای کاهش نرخ خرید اوراق قرضه فراهم خواهد شد. اما سنای آمریکا طرح 550 میلیارد دلاری برای ساخت زیرساخت‌ها را تصویب کرده که در کوتاه مدت تقاضا برای فلزات را افزایش داده و در عین حال نقدینگی بیشتری را وارد اقتصاد خواهد کرد. به همین دلیل قیمت مس تا حدودی تقویت شد.

از نقطه نظر بنیادی معدن مس اسکوندیدا با اتحادیه کارگری به توافق رسیده و ریسک اعتصاب در بزرگترین معدن مس جهان برطرف شده اما روز 12 آگوست در معدن مس آندینا متعلق به شرکت کودلکو اعتصاب اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد مذاکرات اولیه بین معدن ال تنینت و پنج اتحادیه کارگری پیشرفت خوبی نداشته است. در نتیجه احتمال کاهش عرضه کنسانتره و اعتصاب در این معدن نیز وجود دارد.

در سال 2020 معادن آندینا و ال تنینت به ترتیب 443 و 184 هزار تن تولید داشتند. ال تنینت سومین معدن بزرگ مس در شیلی است. البته با توجه به سودآوری خوب استخراج مس و همچنین نیاز دولت شیلی به درآمد حاصل از این معادن انتظار می رود مقدار عرضه آنها پایدار بماند. مقدار موجودی مس در بازار داخلی چین در سطوح پایینی قرار دارد و محدودیت‌های مصرف برق در جنوب چین باعث شده مقدار عرضه کاهش داشته باشد. در عین حال مشکلات حمل و نقل به منظور کنترل شیوع کرونا عامل دیگری است که کمبودهایی را در بازار مس ایجاد کرده است. عرضه قراضه مس از مالزی نیز کاهش داشته است. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود مقدار تقاضای آگوست قوی باشد، احتمالا بازار مس فعلا به خوبی حمایت شود.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید