به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

صعود بازار طلا برای چهار روز متوالی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، پس از افت شدید قیمت طلا طی هفته گذشته بازار جهانی این فلز گرانبها برای چهار روز متوالی کم و بیش مثبت بود و صبح سه‌شنبه قیمت طلا در محدوده 1787 دلار در اونس قرار دارد.

ساعت 10 صبح سه‌شنبه طلای نقدی تقریبا بدون تغییر در سطح 1787.68 دلار در اونس معامله می‌شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1784.79 و 1788.50 دلار بود.

مدیر شرکت مدیریت دارایی SPI می‌گوید که گرچه تقاضای دلار افزایش داشته اما هنوز فرصت پیشرفت برای طلا وجود دارد و ممکن است فعلا فدرال رزرو آمریکا اقدامی برای افزایش نرخ بهره و یا کاهش مقدار خرید اوراق قرضه صورت ندهد. او می‌افزاید: ” اما جا برای رشد بازار طلا نسبتا محدود است.”

اخیرا آمار اقتصادی منتشر شده در آمریکا نشان داد که شاخص اطمینان مصرف‌کننده در این کشور کاهش شدیدی داشت و به نظر می‌رسد کاهش سطح فعالیت‌های تولیدی مانعی برای اجرای سیاست‌های انقباضی توسط فدرال رزرو باشد.

تحلیل‌گر بانک ANZ می‌گوید: “تصمیم بانک مرکزی آمریکا بستگی زیادی به وضعیت شیوع ویروس کرونا دارد و جزئیات نشست ماه گذشته ( ژوئیه) فدرال رزرو چگونگی رویکرد این نهاد درباره افزایش نرخ بهره و یا کاهش خرید اوراق قرضه را روشن‌تر خواهد کرد.”

 در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.1 درصد صعود به 23.85 دلار در اونس رسید در حالی که پلاتین با 0.2 درصد نزول در 1020.69 دلار در اونس مبادله شد. پالادیوم نیز 0.1 درصد افت قیمت داشت و به 2603.51 دلار در اونس رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید