به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰

کمبود نقدینگی و کاهش جزئی قیمت سنگ آهن در چین

felez

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه 10 دسامبر قیمت سنگ آهن وارداتی چین کاهش داشت در حالی که کمبود نقدینگی و تقاضای ضعیف به عنوان دلیل این وضعیت مطرح می شود.

شاخص فست مارکتس برای سنگ آهن 62 درصد وارداتی چین بر مبنای cfr بندر کینگ دائو با 0.5 دلار نزول به 108.03 دلار در تن رسید. سنگ آهن 62 درصد با آلومینای پایین نیز 0.31 دلار افت قیمت داشت و در 108.90 دلار در تن گزارش شد.

شاخص فست مارکتس برای سنگ آهن 58 درصد درجه بالا و پرمیوم با 2.18 دلار افت قیمت به 81.20 دلار در تن رسید.

سنگ آهن 65 درصد برزیل نیز 2.3 دلار افت کاهش قیمت را تجربه کرد و در 122.50 دلار در تن cfr کینگ دائو معامله شد.

در جلسه صبح جمعه قرارداد آتی سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان روندی صعودی داشت اما با نزدیک شدن پایان جلسه معاملاتی این روز قیمت ها تغییر روند داده و در نهایت با 0.5 درصد افت قیمت نسبت به روز پنجشنبه و در سطح 642.5 یوان (101 دلار) در تن بسته شد.

تقاضای چین برای سنگ آهن همچنان ضعیف گزارش می شود. تداوم کنترل ها و محدودیت های زیست محیطی از جمله عواملی است که کاهش تولید فولاد و تقاضای ضعیف تر برای سنگ آهن را به دنبال داشته و احتمالا تا پایان سه ماه اول 2022 ادامه خواهد داشت.

یکی از معامله گران مستقر در شانگهای می گوید: “با توجه به محدودیت های موجود در زمینه فعالیت های سینترینگ، تقاضا برای سنگ آهن وارداتی بسیار ضعیف است. در مجموع به خاطر کاهش تولید فولاد، بازار هنوز راکد است. پیش از این برخی شایعات از افزایش تولید فولاد در بعضی مناطق چین حکایت داشت اما هنوز این شایعات به واقعیت تبدیل نشده و امید داشتن به شروع یک دور تازه از روند صعودی در بازار سنگ آهن کار چندان ساده ای نیست.”

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید