به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی کاهش بیشتر بهای فولاد ضدزنگ در بازار چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، طی یک هفته گذشته قیمت های آتی فولاد ضدزنگ در بازار چین بیش از 1000 یوان در تن کاهش داشت و قیمت های نقدی نیز روند نزولی خود را حفظ کرد. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که فعلا روند نزولی در بازار فولاد ضد زنگ تداوم داشته باشد.

اخیرا قیمت های نقدی و آتی ژانویه که توسط کارخانجات فولاد در چین اعلام شد جو بازار را ضعیف تر کرد و تاثیری منفی بر روند معاملات داشت. این در حالی است که هفته گذشته هم قیمت نقدی فولاد ضدزنگ افت قابل توجهی را تجربه کرده بود. تحلیل گر شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که به دلیل نزدیک شدن به فصل رکود بازار و کاهش صادرات، روند نزولی بازار فولاد ضدزنگ همچنان ادامه پیدا کند.

البته در سمت عرضه هم بسیاری از کارخانجات تولید کننده فولاد ضدزنگ به منظور انجام تعمیرات دوره ای یا برای کاهش هزینه ها مقدار تولید خود را کاهش خواهند داد. انتظار می رود مجموع تولید فولاد ضدزنگ چین در ماه دسامبر امسال 97 هزار تن و در ماه ژانویه سال 2020 به میزان 290 هزار تن کاهش داشته باشد. اما بعید است که کاهش تولید بتواند حمایت معناداری از قیمت ها داشته باشد. کاهش تولید ممکن است صرفا سرعت کاهش قیمت ها به دلیل تقاضای ضعیف را مقداری آهسته کند.

تحلیل گر شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که قیمت مواد اولیه هم کاهش پیدا کند اما در این شرایط نیز برخی از تولیدکنندگان فولاد ضدزنگ در چین با زیان مواجه هستند. پیش بینی می شود قرارداد آتی فولاد ضدزنگ SHFE 2201 در بورس آتی شانگهای امروز بین 15100 و 16600 یوان در تن نوسان داشته باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید