به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰

بهبود جزئی قیمت طلا در آغاز معاملات هفته تازه

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه 13 دسامبر ( 22 آذر) قیمت طلا در بازار جهانی کمی مثبت بود در حالی که افزایش تورم در ایاالات متحده و همچنین نشست ماهانه فدرال رزرو ( 14-15 دسامبر) مورد توجه سرمایه گذاران است.

ساعت 11 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.14 درصد یا 2.44 دلار صعود به قیمت 1785.68 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت طلا تا این ساعت حدود 6 دلار و بین 1781.63 تا 1787.85 دلار بود. آتی طلا در آمریکا با کمی تغییر در سطح 1785.30 دلار در اونس گزارش می شود.

بازارهای مالی تغییر رویکرد فدرال رزرو آمریکا به سمت چرخه افزایش نرخ بهره را در قیمت های خود لحاظ می کنند و در این شرایط برای طلا کافی است که به عنوان یک دارایی تدافعی قلمداد شود. مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می افزاید: ” تصمیم این هفته فدرال رزرو نقش مهمی در مسیر آینده بازار طلا خواهد داشت. اگر سال آینده سه نوبت افزایش نرخ بهره داشته باشیم احتمالا طلا به زیر 1770 دلار می آید و اگر قرار باشد دو نوبت افزایش نرخ بهره داشته باشیم در این صورت طلا می تواند از سقف دامنه 1810 دلار در اونس خارج شود.”

انتظار می رود که فدرال رزرو کاهش سریع تر در خرید اوراق قرضه را اعلام کند اما نگرانی جدی از افزایش تورم و حرکت به سمت افزایش سریع نرخ بهره تاثیر مهم تری بر بازارها خواهد داشت.

در ماه نوامبر شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده همچنان افزایش داشت و قیمت کالاها و خدمات روند صعودی خود را حفظ کرد. مشکلات موجود در تامین کالا همراه با تزریق گسترده نقدینگی باعث شده که آمریکا با بیشترین تورم سالانه از سال 1982 به بعد مواجه شود. طلا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم کاربرد دارد.

تحلیل گر رویترز پیش بینی می کند که طلای نقدی از مقاومت 1789 دلار عبور کرده و به سمت مقاومت بعدی در 1805 دلار در اونس پیشروی نماید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید