به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۱۴ آبان ۱۴۰۰

کاهش بهای طلا پس از جلسه فدرال رزرو

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در نشست ماه نوامبر فدرال رزرو بالاخره تصمیم برای کاهش خرید اوراق قرضه اتخاذ شد اما به گفته فدرال رزرو هیچ عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد. با وجود این قیمت طلا در معاملات صبح پنجشنبه تحت فشار می‌باشد.

ساعت 9:10 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.06 درصد یا 1.07 دلار نزول به قیمت 1775.74 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1763.83 و 1777.96 دلار بود.

همانطور که انتظار می‌رفت فدرال رزرو اعلام کرد که از این به بعد مقدار خرید ماهانه دارایی‌های خود را کاهش می‌دهد و این خریدها تا اواسط سال آینده به صفر می‌رسد. خرید اوراق خزانه توسط فدرال رزرو از جمله سیاست‌های انبساطی پولی این نهاد برای تزریق پول به اقتصاد و کمک به کاهش اثرات منفی شیوع کرونا بود.

اما بانک مرکزی آمریکا نشان داد که هنوز عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره به منظور کنترل تورم ندارد و فدرال رزرو همچنان بر این باور است که تورم در این کشور موقتی بوده و فعلا منتظر نشانه‌های رشد بازار کار خواهد بود.

مدیر شرکت سرمایه‌گذاری SPI می‌گوید: “با توجه به اینکه فدرال رزرو تصور می‌کند تورم تا اواسط 2022 ادامه خواهد داشت و همچنین برخی نشانه‌های رسیدن بازار کار به وضعیت اشتغال کامل از جمله افزایش دستمزدها، زمان زیادی نمی‌برد که فدرال رزرو با سرعت بیشتری از مقدار خرید اوراق خود بکاهد. این موضوع تاثیر منفی بر بازار طلا خواهد داشت.”

البته هنوز فدرال رزرو تمایلی به افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم نشان نمی‌دهد. نرخ بهره پایین فاکتور مثبتی برای طلا است زیرا هزینه فرصت نگهداری آن را کاهش می‌دهد.

اکنون توجه سرمایه‌گذاران به گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا معطوف است که روز جمعه منتشر خواهد شد. این گزارش می تواند نشانه‌هایی از وضعیت و نحوه بهبود بازار کار ارائه کند که در نهایت راه را برای افزایش نرخ بهره در آینده باز خواهد کرد.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید