به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱

کاهش بهای بیشتر فلزات اساسی تحت فشار صعود دلار

روز سه شنبه 27 سپتامبر همه فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای نزولی بودند. در بورس فلزات لندن به جز سرب سایر اعضای مجموعه در محدوده منفی بسته شدند. تقویت دلار آمریکا باعث شده که فلزات اساسی تحت فشار باشند. از سوی دیگر پیگیری سیاست پولی انقباضی در جهان می تواند به تشدید رکود اقتصادی و کاهش تقاضا برای فلزات منجر شود.

روز گذشته قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن به قیمت 7410 دلار در تن باز شد. در ابتدای جلسه مقداری افزایش قیمت داشت و تا قله 7431.5 دلار در تن پیش رفت. اما در نهایت با 0.01 درصد کاهش قیمت در سطح 7291 دلار در تن بسته شد. در بورس آتی شانگهای قرارداد مس SHFE 2211 به قیمت 60700 یوان در تن باز شد و با 0.41 درصد نزول به 60110 یوان در تن رسید.

در زمینه تحولات کلان اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا همچنان بر لزوم افزایش نرخ بهره دلار تاکید دارد و شاخص دلار در مقابل سبدی از شش ارز خارجی تقویت شد. این امر مانع صعود بهای فلزات اساسی و دارایی های پرریسک می شود.

در بازار نقدی، پرمیوم های داخلی چین پایدار گزارش می شود در حالی که فاصله بین قرارداد ماه جاری و ماه آینده رو به افزایش است. این امر نشان می دهد که فعالان بازار درباره کمبود عرضه در بازار نقدی نگران هستند. در عین حال کاهش بهای مس باعث شده که تقاضای بیشتری را از سوی صنایع پایین دستی شاهد باشیم. شانگهای متالز مارکت همچنان بر این باور است که قیمت مس فعلا نوسانی خواهد بود و احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

روز گذشته قرارداد آلومینیوم در بورس فلزات لندن با 1.5 درصد نزول به 2102 دلار در تن رسید. سرب با 0.31 درصد صعود در 1757.5 دلار در تن بسته شد. روی در بورس فلزات لندن با 1.86 درصد نزول به 2850 دلار در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید