به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱

تقویت بیشتر شاخص دلار و تداوم فشار بر بازار طلا

صبح چهارشنبه 28 سپتامبر ( 6 مهر) قیمت طلا در بازار جهانی همچنان نزولی است در حالی که با تضعیف یورو و پوند، روند تقویت شاخص دلار ادامه دارد. مقامات بانک مرکزی آمریکا بر لزوم تداوم سیاست پولی انقباضی برای کنترل تورم تاکید دارند. 

ساعت 9:15 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.33 درصد یا 5.41 دلار نزول به قیمت 1623.70 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1623.48 و 1632.35 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.44 درصد صعود به 114.61 واحد رسیده است. پوند انگلیس در 1 سال اخیر 22 درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده و فاصله چندانی با برابری با دلار آمریکا ندارد. امروز پوند با 0.53 درصد نزول در مقابل دلار به 1.067 دلار رسید.

روز سه شنبه رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که اعضای بانک مرکزی آمریکا در تصمیم برای انجام اقدامات لازم جهت کنترل تورم اتفاق رای دارند و بازارهای مالی این را می دانند. همچنین رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو گفت که لازم است نرخ بهره دلار به محدوده 4.5 و 4.75 درصد افزایش پیدا کند.

گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم و عدم اطمینان اقتصادی دیده می شود اما افزایش نرخ بهره فاکتور منفی برای دارایی های بدون بهره مانند طلا است و هزینه فرصت نگهداری آنها را بالا می برد.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که احتمالا فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره دلار را تا قله هایی بالاتر از آنچه قبلا تصور می شود بالا ببرد. در ماه آگوست آمار سفارش های جدید برای دارایی های سرمایه ای در آمریکا بیشتر از انتظارات افزایش داشت که نشان می دهد با وجود افزایش نرخ بهره کسب و کارهای این کشور همچنان بر روی تجهیزات سرمایه گذاری می کنند.

منبع:cnbc

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید