به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱

افت بهای مس به پایین ترین سطح در دو ماه اخیر

فلزات اساسی

روز جمعه قیمت مس در بازار جهانی نزولی بود و تقریبا به کف دو ماهه رسید در حالی که به دنبال تضعیف شدید پوند انگلیس، شاخص دلار تقویت شده و در عین حال افزایش نرخ بهره دلار نگرانی های جدی درباره رکود اقتصادی و کاهش تقاضای کل بوجود آورده است.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره دلار را به بالاترین سطح در 15 سال گذشته رسانده و مبارزه با افزایش قیمت ها همچنان ادامه خواهد داشت. روز چهارشنبه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره دلار به میزان 0.75 درصد افزایش می یابد و به این ترتیب نرخ بهره هدف بین 3 تا 3.25 درصد خواهد بود. از سوی دیگر طرح نخست وزیر جدید انگلیس برای اجرای معافیات های مالیاتی باعث افت ارزش پوند در مقابل دلار شد.

مس برای تحویل دسامبر در بورس نیویورک 3.89 درصد افت قیمت داشت و به 3.33 دلار در پوند (7458 دلار در تن) رسید.

تحلیل گر ساکسو بانک می گوید: ” افق منفی کلان اقتصادی باعث شده که فلزات صنعتی به شدت تاثیر منفی بگیرند. نگرانی اصلی این است که بانک های مرکزی برای کنترل تورم اجازه دهند اقتصاد کشورهایشان به رکود کشیده شود. اکنون قیمت مس به زیر 7475 دلار در تن افت کرده و معامله گران کف 6955 دلار را زیر نظر دارند که پایین ترین قیمت در 20 ماه اخیر است و روز 15 ژوئیه آزمایش شد.”

ارزش دلار در مقابل سبدی از ارزهای خارجی به بالاترین سطح در دو دهه اخیر رسیده و این موضوع باعث می شود کامودیتی های قیمت گذاری شده به دلار برای خریداران سایر ارزها گرانتر تمام شود. البته کمبود عرضه و تقاضای رو به افزایش در چین تا حدودی از قیمت فلزات اساسی حمایت می کند. یکی از تولیدکنندگان مس در چین می گوید: “شبکه برق و شرکت های فعال در بخش انرژی سفارش های خود را برای خرید محصولات مسی افزایش داده اند.”

منبع:mining

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید