به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱

صعود بیشتر شاخص دلار و فشار نزولی بر اونس طلا

صبح دوشنبه 26 سپتامبر (4 مهر) قیمت طلا در بازار جهانی همچنان تحت فشار است و نزدیک به کف دو سال و نیمه معامله می شود در حالی که تقویت شاخص دلار مانعی برای بازگشت طلا می باشد. بانک مرکزی آمریکا به منظور کنترل تورم قصد دارد سیاست پولی انقباضی را ادامه دهد و این امر با افزایش نرخ بهره و تقویت شاخص دلار فشار نزولی را در بازار طلا و کامودیتی ها ایجاد می کند.

ساعت 10:30 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.38 درصد یا 6.19 دلار نزول به قیمت 1637.68 دلار در هر اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1633.51 و 1647.88 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.51 درصد صعود در سطح 113.77 واحد قرار دارد. شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی نشان می دهد طی 5 روز گذشته 4.68 درصد تقویت شده است.

تحلیل گر سیتی ایندکس می گوید: “در شرایط فعلی به سختی می توان فاکتورهای مثبتی برای بازار طلا پیدا کرد. مگر اینکه فدرال رزرو به روند افزایش نرخ بهره پایان دهد به خصوص که سایر بانک های مرکزی جهان نیز از همین رویه تبعیت می کنند و مشغول افزایش نرخ بهره هستند.”

او می افزاید که در صورت تحقق یافتن رکود اقتصادی طلا شانسی برای بازگشت خواهد داشت زیرا در آن شرایط فدرال رزرو دستی باز برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد داشت. نظرسنجی انجام شده در روز جمعه نشان داد که روند کاهش رشد اقتصادی در منطقه یورو طی ماه سپتامبر بیشتر شده است.

روز یکشنبه رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا گفت که به اعتقاد وی بانک مرکزی آمریکا می تواند بدون آسیب به بازار کار و بدون کاهش جدی مومنتوم رشد اقتصادی تورم را مهار نماید. بهره بالاتر مانعی برای پیشرفت بازار طلا است زیرا بهره ای برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید