به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱

چشم انداز بازار ششم مهرماه ۱۴۰۱

تعطیلات جاری و منع فروش بازارگردان ها از وقایع مهم این هفته به شمار میرود.

 بازار روز دوشنبه با خبر به موقع منع فروش بازارگردان ها کار خود را آغاز کرد که به تبع آن  شاهد سبزی پوشی بازار بودیم که در این بین شاهد روند مثبت ۵۵ درصد از نمادهای بازار و صف نشینی گروه خودرویی در طرف خرید بودیم.

 دیگر گروه های بازار نیز همانند فراکابی ها و بانکی ها عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند.

 برآیند تمامی اتفاقات و معاملات تاثیر گذار بر بازار بورس باعث رشد ۶ هزار واحدی شاخص کل پس از ریزش های پی در پی آن در روزهای پیش از این و رسیدن آن به عدد یک میلیون و سیصد و سی و چهار هزار واحد شد . فارس هم مثل همیشه تاثیرگذارترین نماد بر روی شاخص بود و ۶۳۰ واحد در جهت مثبت سازی شاخص تاثیر گذار بود پس از آن بزرگانی چون  خودرو فولاد از جهت تاثیر گذاری بر شاخص در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 شاخص هم وزن هم ، هم جهت با شاخص کل عمل کرده و با ایجاد همگرایی با آن ۱۵۰۰ واحد رشد را تجربه و به عدد ۳۸۸ هزار واحد رسید این شاخص مدتی بود به علت توجه فعالین بازار به آن مورد توجه قرار گرفته بود و رشد های خوبی را تجربه می‌کرد اما به نظر می رسد به دلیل خروج پول های پی در پی قدرت برای رشد دادن این شاخص نیز از بین رفته است .

در بازار روز دوشنبه شاهد خروج ادامه دار سرمایه‌گذاران حقیقی از بورس بودیم که این میزان ۶۲۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه را نشان میداد رقمی که نگرانی سرمایه‌گذاران را بیش از پیش تشدید کرد این عدد سقف سه ماهه خروج پول از بازار سرمایه را به ثبت رسانید .

حجم معاملات هم تقریباً خنثی ظاهر شد و حدود ۱۰ میلیارد برگ سهم را از خود به جای گذاشت.

 لازم به کر است که بیشتر این میزان خروج پول از سهم های با ارزش بازار بزرگتر رقم خورده است و در این بین سهامداران که همچنان نسبت به آینده بازار بدبین می باشند اقدام به ورود ۱۵۰ میلیارد تومان پول به صندوق‌های با درآمد ثابت کردند

 در رابطه با قیمت‌های جهانی نیز دلیل نوسان قیمت متانول در سطوح بالای قیمتی را نیز می‌توان افزایش قیمت‌های زغال سنگ که باعث افزایش هزینه های تولید متانول میشود دانست.

 در رابطه با چشم انداز بازار روز آتی در صورت ادامه دار بودن منع فروش بازارگردان ها می توان به تعادل مثبت بازار امیدوار بود اما به طور واقع بینانه ریزش کامودیتی ها و تاثیر منفی ناامیدی از احیای برجام در کوتاه مدت را به تحلیل خود افزوده و در اینصورت انتظار تحرک مثبتی از بازار را نخواهیم داشت.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید