به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱

بازار بورس تهران، امروز و در روزهای آخر فصل تابستان وضعیتی مشابه با همان روزهای گذشته را به ثبت رساند و اکثریت بازار در وضعیت منفی قرار داشتند. شاخص کل بازار حدود 7 هزار واحد و شاخص کل هم‌وزن نیز حدود 2 هزار و 300 واحد همسو با شاخص کل افت داشت. همچنان وضعیت ارزش معاملات خرد بازار سرمایه نشانی از تغییر جهت و رویکرد سهامداران خرد نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه دیده نمی‌شود. در کنار دلایلی که در اقتصاد کلان برای شرایط منفی بازار می‌توان ارائه کرد، بسیاری از سیاست‌های دولت و حاکمیت باعث بدتر شدن اوضاع این بازار شده است. بازار سرمایه در این روزها درگیر مسائل مختلف داخلی و بین‌ المللی است؛ در بازارهای بین المللی، مورد اول جلسه 21 سپتامبر فدرال رزرو است که تنایج آن کلیت بازار را درگیر خواهد کرد، بازار جهانی منتظر این است که آیا فد دست به تغییر نرخ بهره به اندازه 0.75 درصد و یا افزایش 1 درصدی در نرخ بهره را شاهد هستیم، بنابراین برای بازار یک جو منفی ایجاد شده است.
از طرف دیگر، این روزها همزمان با ورود رئیس جمهوری به آمریکا و حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و انتشار خبر همراهی وزیر امور خارجه با ایشان، احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و یا پیش‌روی آن را میان اهالی بازار ایجاد کرده است. هرچند که معتقدیم بازار این روزها با توجه به نوسانات زیادی که داشته است، به اخباری در این راستا، واکنش قابل توجهی نخواهد داشت، اما این موضوع باعث خواهد شد که بازار بیشتر به این اخبار دقت داشته باشد.
با جمع‌بندی موارد فوق این نکته لازم به ذکر است که بازار سرمایه در این محدوده، در احتمالاً و حداقل تا نیمه‌های مهرماه در همین شرایط منفی سپری شود که در این مدت تک سهم‌های برخی از گروه ‌ها که از وضعیت بنیادی و معاملاتی مناسبی برخوردار هستند، پتانسیل بازدهی بیشتر را دارند. بنابراین احتمال می‌رود چشم‌انداز بازار در میان‌مدت شرایط متعادل منفی را دنبال کند

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید