به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

عقب نشینی بیشتر طلا در انتظار افزایش نرخ بهره دلار

صبح چهارشنبه 21 سپتامبر ( 30 شهریور) قیمت طلا در بازار جهانی کاهش بیشتری داشت در حالی که برخی از تحلیل گران از احتمال افزایش بیشتر از انتظار نرخ بهره دلار صحبت می کنند. امروز قرار است تصمیم فدرال رزرو آمریکا درباره مقدار افزایش نرخ بهره دلار در ماه جاری اعلام شود.

ساعت 8:15 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.69 درصد یا 11.63 دلار نزول به 1663.69 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1662.02 و 1667.13 دلار بود. شاخص دلار با 0.07 درصد صعود به 110.29 واحد رسیده است.

روز چهارشنبه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا به پایان می رسد. معامله گران قراردادهای آتی نرخ بهره در آمریکا 81 درصد احتمال می دهند که در این نشست افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره به تصویب برسد در حالی که 19 درصد احتمال افزایش 1 درصدی نرخ بهره وجود دارد.

بالا رفتن نرخ بهره فاکتور منفی برای طلا است زیرا به صورت رقیبی برای این فلز گرانبها عمل کرده و هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. روز سه شنبه رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که بانک مرکزی اروپا ممکن است مجبور شود برای کنترل تقاضا در اقتصاد و به منظور مقابله با تورم، نرخ بهره یورو را آنقدر بالا ببرد که رشد اقتصادی محدود شود.

طبق آمار منتشر شده توسط گمرک سوئیس، در ماه آگوست صادرات طلا از سوئیس به چین که بزرگترین خریدار طلای فیزیکی در جهان است نسبت به ماه ژوئیه کاهش داشت. در ژوئیه واردات طلا توسط چین به بالاترین سطح در 5.5 سال گذشته رسیده بود. در مقابل واردات طلا توسط ترکیه به بالاترین سطح از ژوئن 2013 رسید.  

موجودی طلای نگهداری شده توسط صندوق ETF طلای SPDR Gold Trust در روز سه شنبه با 0.48 درصد کاهش روزانه به 953.32 تن رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید