به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار ۱۷‌ ام مهرماه ۱۴۰۱

روز شنبه و در اولین روز هفته سوم مهرماه، شاخص کل بازار سرمایه بواسطه رشد گروه پالایشی، رشد اندک 2 هزار و 868 واحدی را تجربه کرد و در محدوده 1 میلیون و 316 هزارواحدی بکار خود پایان داد. رشد شاخص کل هم‌وزن نیز به لحاظ درصدی تقریباً به اندازه شاخص کل بود. هر چند که شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن نمادهای پالایشی و بزرگان خودرویی بیشترین تأثیر را بر رشد مثبت بازار دیروز داشتند. ارزش معاملات خرد بازار دیروز نیز در همان محدوده 2 هزار میلیارد تومان قرار دارد و از این منظر به نظر می‌رسد که تغییری در روند رونق بازار ایجاد نشده است. روند تکراری این روزهای بازار، خروج ادامه‌دار پول حقیقی از بازار است که در بازار امروز شاهد خروج 76 میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار بودیم.
از مهمترین رخدادهای بازار دیروز، جلسه دیروز خاندوزی با سازمان بورس و هلدینگ‌های بورسی‌ بود، صورتجلسه خروجی این جلسات در این دوران بی‌اعتمادی به بازار و تصمیمات مسئولین، برای بازار اهمیتی ندارد و تا زمانی که بازار از نتیجه این جلسات مطمن نشود و بصورت عملی تأثیر آن را نبیند، انتظار تغییر روند به تأثیر از این جلسات را نداریم، هرچند که این امکان وجود دارد که بصورت مقطعی و کاملاً کوتاه مدت جلسه امروز بر بازار تأثیرگذار باشد.
از چندی قبل که دلایل مختلفی باعث روند منفی بازار این روزها شده است، شاهد این روند منفی در اکثر نمادهای بازار هستیم، در این میان اما برخی از گروه‌ها بواسطه دلایل مختلف نوسان مثبتی به ثبت رسانده اند، همچون گروه پالایشی در بازار دیروز؛ این گروه بواسطه احتمال صعود قیمت نفت به محدوده 100 دلاری و همچنین افت قابل توجه نمادهای این گروه خصوصاً بزرگان آنها برای فعالان بازار به محدوده جذابی رسیده است، باید دید که این موضوع تا چه میزان ادامه دار خواهد بود.
در رابطه با بازار امروز، روند متعادل خود را ادامه خواهد داد هرچند که همانطور که اشاره شد احتمال دارد که بواسطه اخبار مثبت پیرامون جلسه امروز، شاهد مثبت‌های مقطعی از برخی از نمادهای بزرگ بازار باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید