به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار ۱۲ ام شهریورماه ۱۴۰۱

در روز چهارشنبه هر چند خودرویی ها سعی کردند تا لیدری بازار را به دست بگیرند اما علیرغم سبز پوشی این صنعت ، عرضه ها در کلیت بازار وزن بیشتری داشت و نه تنها حرکت مثبت این صنعت را خنثی کرد بلکه باعث منفی شدن شاخص کل نیز شد.
برآیند تمامی کشمکش‌ها بین عرضه و تقاضا که مهمترین عامل در جهت رشد یا افت می باشد ، باعث افت حدود ۲ هزار واحدی شاخص کل و رسیدن آن به عدد یک میلیون و 439 هزار واحد شد.
نکته قابل توجه اما واگرایی بین دو شاخص اصلی بازار سرمایه بود . شاخص هم وزن اما در ادامه روند رو به رشد خود رفتاری متفاوت با شاخص کل از خود نشان داد و با رشد هزار واحدی به عدد ۴۱۱ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات اما نسبت به روند رو به رشد خود ، کاهش چشمگیر را تجربه کرد و تقریباً 2 هزار میلیارد نسبت به سقفی که در این بازه دو ماهه خود ساخته بود کاهش پیدا کرده و عدد 2831 میلیارد تومان را به ثبت رسانید
حجم معاملات هم همانند ارزش معاملات کاهش محسوسی را تجربه کرد. حجم معاملات که حدود دو هفته بود بین عدد ۱۱ و ۱۲ میلیارد در حال نوسان بود روز چهارشنبه عدد 8 میلیارد را به ثبت رسانید. عامل اصلی این کاهش در ارزش و حجم معاملات را می‌توان بلا تکلیفی های برجامی دانست. البته آخرین روز هفته نیز در این کاهش تاثیر گذار می باشد اما وزن اهمیت آن بسیار کمتر از مسائلی مانند نتایج برجامی می باشد.

در رابطه با بازارهای موازی نیز :
پس از اقرار جردن راست بلفورد به اشتباه بودن پیش بینی خود در ارتباط با این گفته که ارزش بیت کوین به صفر خواهد رسید شاهد بازگشت قیمت بیت کوین به کانال ۲۰ هزار دلاری می باشیم. چندی پیش، این رمز ارز محبوب به ۱۷ هزار دلار هم رسیده بود.

در رابطه با تحلیل صنایع نیز :
به دنبال تحولات عراق باید گفت چون این کشور از مقاصد مهم صادراتی ایران به خصوص در محصولاتی همچون سیمان و فولاد است ، بسته شدن مرز این کشور با ایران به دنبال درگیری های رخ داده در بغداد اگر ادامه دار باشد می‌تواند باعث ضربه خوردن این صنعت در کشور شود .
صنعت پتروشیمی نیز به دنبال قطع برق در بخش هایی از چین، کاهش تقاضا را پیش روی خود می‌بیند که می تواند کاهش قیمت هایی در این صنعت به دنبال کاهش تقاضا رقم زند.

در رابطه با چشم انداز بازار روز آتی نیز در پی ریزش کامودیتی ها در پی قرنطینه های پی در پی در چین و افزایش نرخ بازخرید در داخل کشور، داشتن بازاری با برتری عرضه ها به دور از انتظار نخواهد بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید