به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

افت بهای مس به زیر ۸۰۰۰ دلار در تن

فلزات اساسی

روز دوشنبه هفته جاری قرارداد آتی مس در بورس کامکس نیویورک هفته خود را با افت قیمت آغاز کرد در حالی که رویکرد انقباضی فدرال رزرو آمریکا به سیاست پولی باعث شده اثر مثبت ناشی از ریسک کاهش عرضه ،به دلیل بهای بالای انرژی، خنثی شود.

روز جمعه در کنفرانس بانک های مرکزی در جکسون هول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که برای کنترل تورم لازم است نرخ بهره همچنان افزایش پیدا کند و این امر فروش و نزول گسترده ای را در بازار دارایی های مالی به دنبال داشت. به گفته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، برای کنترل تورم، می بایست افزایش نرخ بهره حتی به بهای رکود اقتصادی، انجام شود.

اخیرا شرکت کودلکو، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس در جهان است، برآورد تولید خود را کاهش داده بود. با وجود این، نگرانی از رکود اقتصادی در جهان و کاهش تقاضا اثر منفی غالبی داشت و تاثیر مثبت نگرانی از کاهش عرضه را بطور کامل خنثی کرد. در نتیجه روز دوشنبه قرارداد آتی مس برای تحویل دسامبر در بورس کامکس نیویورک با 3.5 درصد نزول به 3.56 دلار در پوند ( 7832 دلار در تن) رسید.

جروم پاول در کنفرانس سالانه جکسون هول گفت: ” بازگشت ثبات به قیمت ها احتمالا مستلزم تداوم سیاست پولی انقباضی برای مدت طولانی تری خواهد بود. بررسی سوابق تاریخی به ما هشدار می دهد که بطور زودهنگام سیاست انقباضی را رها نکنیم.”

یکی از تحلیل گران می گوید: “نگرانی از رکود اقتصادی همچنان وجود دارد. اما تا زمانی که به دلیل بحران انرژی در جهان، مقدار عرضه به میزان بیشتری نسبت به تقاضا کاهش پیدا کند (به دلیل سیاست پولی انقباضی بانک های مرکزی)، در مجموع از نظر بنیادی وضعیت بازار فلزات اساسی مناسب خواهد بود.”

منبع:mining

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید